آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید

ساخت وبلاگ

اسموتی کدو تنبل

اسموتی کدو تنبل

کدو تنبل سرشار از ویتامین A بوده و می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند . به همین خاطر متخصصان توصیه می‌کنند از این گیاه برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی استفاده شود . شما می‌توانید این اسموتی خوشمزه را به عنوان دسر سرو کنید.

همچنین با طرز تهیه انواع اسموتی آشنا شوید.

زمان آماده سازی : کمتر از 15 دقیقه

برای دو نفر

مواد لازم :

  • ½ پیمانه پوره کدو تنبل
  • ½ موز برش خورده
  • ¼ پیمانه گردو
  • ½ قاشق چایخوری دارچین (کمی برای روی اسموتی نگه دارید)
  • ¼ قاشق چایخوری جوز هندی
  • ¼ قاشق چایخوری فلفل شیرین فرنگی
  • 0.15 قاشق چایخوری عصاره وانیل
  • 1 پیمانه شیر بادام زمینی
  • 1 پیمانه یا فنجان یخ
  • 1 قاشق غذاخوری شهد نارگیل و یا سایر مایعات شیرین (اختیاری)

دستور تهیه :

تمامی موارد را در میکسر بریزید و خوب مخلوط کنید تا یکدست شود . شما می‌توانید بر روی اسموتی از دارچین و یا گردو هم استفاده کنید .

The post اسموتی کدو تنبل appeared first on آلامتو.

آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 255 تاريخ : دوشنبه 30 آذر 1394 ساعت: 18:58

نمک کریستالی هیمالیا

نمک کریستالی هیمالیا

نمک کریستالی هیمالیا، خالص‌ترین نمک موجود روی زمین است. برخلاف نمک‌های رایج آشپزخانه که حاوی مواد شیمیایی هستند، نمک کریستالی صورتی، فاقد هرگونه آلودگی و سموم می‎‌باشد. گفته می‌شود، سنگ نمک هیمالیا اگر در پخت و پز مورد استفاده قرار گیرد، عاملی است موثر برای کاهش فشارخون و کلسترول. اما آیا می‌دانستید که نمک کریستالی هیمالیا همچنین می‌تواند به مواردی چون انواع سردرد، آلرژی‌ها و حتی بیخوابی کمک کند؟

نمک کریستالی هیمالیا حاوی تقریبا 100 ماده معدنی کشف شده است! در اینجا تنها برخی از فواید مصرف این نوع نمک را می‌آوریم:

. به‌طور طبیعی آب موجود در بدن‌تان را تنظیم می‌کند

. پی اچ آلکالین موجود در سلول‌های‌تان را بهبود می‌بخشد، مخصوصا درمغزتان

. سلامت سینوس را افزایش می‌دهد

. به تنظیم خواب کمک می‌کند

. سیستم تنفسی را تقویت و محافظت می‌کند( مخصوصا آسم)

. میزان قند خون را تنظیم می‌کند

. علائم پیری را کاهش می‌دهد

. به تولید انرژی هیدروالکتریک در سلول‌ها کمک می‌کند

. با جذب ذرات غذا در روده‌ها به گوارش کمک می‌کند

. از گرفتگی عضلات پیشگیری می‌کند

. استخوان‌ها را تقویت می‌کند

. میل جنسی را تقویت می‌کند

. سلامت رگ‌ها را افزایش می‌دهد

. به تنظیم فشار خون کمک می‌کند( همراه با آب)

عامل مهم دیگری که دانشمندان درحال فهم آن هستند، تاثیرات زیان‌بار ناشی از شبکه‌های ارتباطی بی‌سیم است که روز و شب محاصره‌مان کرده است.

احتمالا مقالاتی خوانده‌اید و یا در اخبار دیده‌اید که پژوهشگران سعی دارند نشان دهند تجهیزات بی‌سیم مانند تلفن‌های همراه، یون‌های مثبتی ساطع می‌کنند که تولید"مه الکترونیکی" می‌نماید و تاثیرات ویرانگری روی بدن‌ ما دارد.

در حقیقت، مغز ما هر روز 20 برابر بیشتر از ظرفیت مجاز، در معرض مه الکترونیک قرار دارد، و لازم است که انسانها راهی برای مقابله با این هجوم پیدا کنند. و یکی از بهترین راه‌ها برای این منظور، استفاده از نمک هیمالیا می‌باشد، که منبع طبیعی یون‌های منفی است. هرچند مصرف خوراکی نمک هیمالیا مفید است، اما باید از شکل دیگر آن برای آزادکردن یون‌های منفی استفاده کنید تا یون‌های مثبت پیرامون‌تان را جذب کند.

وقتی این یون‌های منفی به یون‌های مثبت می‌چسبند، خنثی‌یشان کرده و هوای اطراف خالص می‌شود، و تقریبا فضایی را بوجود می آورد که وقتی کنار ساحل هستید و یا نزدیک آبشار ایستاده‌اید احساس می‌کنید و به شما حس طراوت و خوشی می‌دهد.

لامپ‌های نمک هیمالیا

این لامپ‌های زیبا در اندازه و رنگ‌های گوناگون(سفید، صورتی،نارنجی، و قرمز) موجودند و رنگ‌شان بستگی به معدنی دارد که از آن استخراج شده‌اند، اما همه‌گی خواص یکسانی دارند.

جوری طراحی شده‌اند که یک حباب لامپ کوچک در قسمت پایین آن جای بگیرد و نه تنها نور را تامین نماید بلکه نمک را هم گرم کند، چون یون‌های منفی با گرم شدن نمک آزاد می‌شوند.

چون این نمک، رطوبت محیط را هم جذب می‌کند، در فضای مرطوب، این نمک ممکن است کمی درخشان شده و خیس شود، اما این رطوبت به‌راحتی با گرمای ناشی از لامپ تبخیر می‌گردد.

یون‌های منفی نمک، یون‌های باردارمثبت هوا را خنثی می‌کنند. می‌توانید انتظار داشته باشید که این لامپ نمک به حذف مه الکترونیکی ناشی از ابزارهای گوناگون بی‌سیم در خانه، کمک نماید.

در هر اتاق منزل و یا حداقل در جایی که بیشترین آلاینده‌ها مانند تلویزیون، کامپیوتر، ابزار بی‌سیم و آلرژن‌ها وجود دارند، یک لامپ نمک قرار دهید.

جدای از زیبایی چشمگیرشان، به فضای خانه‌تان بوی تازگی و طراوت و تمیزی داده و بدن‌تان را سالم و قوی می‌کنند.

متاسفانه این محصول فعلا در بازار ایران موجود نیست اما اگر آشنایی در یکی از کشورهای نزدیک هیمالیا دارید میتوانید از او بخواهید این محصول را برای شما تهیه کند.

The post لامپ نمک کریستالی هیمالیا و سلامت appeared first on آلامتو.

آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 256 تاريخ : دوشنبه 30 آذر 1394 ساعت: 18:58

رفت و آمد هر روزه به سر کار و سپری کردن تقریبا یک روز کامل در یک اتاق یا ماندن در خانه و کار کردن از روی مبل؛ کدام را برای کار کردن را ترجیح می‌دهید؟ در ادامه چند راه بسیار مفید و کاربردی برای کسانی که هم‌اکنون در خانه به انجام کار می‌پردازند معرفی خواهیم کرد.

بر طبق یک نظرسنجی جهانی، ۵۵ درصد از کارمندان گفته‌اند که ای‌کاش این امکان را داشتند تا از راه دور بتوانند کار خود را انجام دهند و ۶۰ درصد دیگر نیز گفته‌اند که اگر با همین مقدار حقوق، شغلی مشابه را پیدا کنند، حتما از شغلی که در حال حاظر با آن درگیر هستند استعفا می‌دهند و به صورت تمام وقت از خانه کار خود را انجام می‌دهند.

البته کار کردن در خانه مشکلاتی هم دارد که به عنوان مثال می‌توان دور بودن از محل کار و ارتباط با همکاران، فرصت‌های کمتر برای اجتماعی بودن و کم شدن پشتکار و از بین رفتن انگیزه‌ی کار را نام برد که افراد دائم با آنها درگیر هستند. اما ۶ شیوه‌‌ای که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد، به شما کمک می‌کند تا کار کردن در خانه برای شما لذت‌بخش‌تر شود و با مشکلات کمتری رو به رو شوید.

۱. از روی مُبل راحتی کار نکنید

home office 3b3f6

ساخت یک محل مخصوص کار یک نکته کلیدی است. حتی چند ترفند کوچک مانند تنظیم کردن دمای آن محل، اضافه کردن رنگ‌ها و تنظیم روشنایی مناسب هم می‌تواند به بهره‌وری کار شما در خانه کمک بزرگی کند.

۲. از ابزارهای مختلف استفاده کنید

نشستن رو به روی لپ‌تاپ برای انجام کار تنها راه حل برای انجام کار‌ها از راه دور نیست. با اپلیکیشن و گجت‌های مناسب شما حتی می‌توانید از گوشی یا تبلت خود نیز کمک بگیرید تا در مدیریت زمان و مهارت خود موفق باشید و از هرجایی بتوانید کار خود را انجام دهید.

۳. همه چیز را پیش از شروع کار آماده کنید

از سخت‌افزار‌های لازم (لپ‌تاپ، گوشی یا شارژ‌ر آن‌ها) تا بهترین اپلیکیشن و برنامه‌هایی که به متصل بودن دائمی شما کمک می‌کند (مثل اسکایپ، اسلک یا وایبر) را پیش از شروع به کار آماده کنید و سپس کار خود را آغاز کنید.

۴. مراقب سلامتی خود باشید

فقدان تمرینات ورزشی و حرکت نکردن زیاد در طول روز و همچنین در تماس نبودن با هوای تازه روزانه و البته دسترسی ساده و آسان به یخچال، خیلی راحت می‌تواند سلامتی شما در حین کار کردن در خانه به خطر بیندازد. هر زمان که فرصتی جور شد بیرون بروید و ضمن لذت بردن از هوای تازه بیرون کمی قدم بزنید و ورزش کنید.

همچنین ببینید : نحوه درست نشستن پشت میز

۵. استراحت کنید

۴۵ درصد از کارمندان خود را بعد از چندین ساعت موظف به پاسخ دادن به ایمیل‌ها می‌دانند؛ در حالی که ممکن است کسانی که در خانه کار می‌کنند نتوانند خط مشخصی بین وظایف خانه و وظایف کاری بکشند. بنابراین سعی کنید تفاوت وظایف خانه و وظایف کار خود را از یکدیگر تفکیک کنید و هر کدام را سر وقت خود انجام دهید.

۶. منظم باشید

برای نظم داشتن در وظایف کاری می‌توانید از اپلیکیشن و سرویس‌هایی که به تازگی این وظیفه را به خوبی انجام می‌دهند همچون Trello یا اپلیکیشن‌های To-do list کمک بگیرید و از یک پیام‌رسان مناسب هم برای ارتباط با همکاران خود کمک بگیرید.

The post شش راهکار برای کار بهتر در خانه appeared first on آلامتو.

آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 295 تاريخ : دوشنبه 30 آذر 1394 ساعت: 18:58

خلاقیت creativity

خلاقیت creativity

داشتن خلاقیت تقریبا در هر کاری یک کلید موفقیت است، کلیدی که می‌تواند مارا از دروازه خوشبختی عبور دهد و سلامت و شادابی را به زندگی ما هدیه کند. هرچند تصور می‌کنیم خلاقیت یعنی نوشتن یا یک شاهکار نقاشی، اما کارشناسان می‌گویند هر چیزی، از امتحان یک دستور پخت جدید تا ارائه‌ی یک ایده در طول یک جلسه، می‌تواند یک خلاقیت باشد. در ادامه برای برافروختن جرقه‌ی خلاقیت ۳۵ روش مختلف، از نوشتن با دست گرفته تا دیدن یک کشور خارجی آورده‌ایم. حداقل یکی را امروز امتحان کنید.

۱۰ دقیقه یا کم‌تر

  • موسیقی گوش کنید. جنب و جوش هنگام موسیقی گوش کردن بخشی از مغز را برمی‌انگیزد که اقدام‌های حرکتی، هیجان‌ها، و خلاقیت را کنترل می‌کند. شاید موسیقی کلاسیک تقویت‌کننده‌تر باشد: براساس فرضیه‌ی"تاثیر موتزارت" گوش کردن به آثار موتزارت می‌تواند خلاقیت، تمرکز، و عملکردهای شناختی دیگر را افزایش بدهد. دقیقا مشخص نیست این تاثیر واقعا وجود دارد یا نه، اما کمی موسیقی کلاسیک نمی‌تواند ضرری داشته‌باشد!

حتما بخوانید : فواید موسیقی

  • با دست بنویسید. دکتر کری بارون و دکتر آلتون بارون، مولفان درمان خلاقیت، به ما توصیه می‌کنند مایکروسافت ورد را کنار بگذاریم و به جای آن قلم برداریم. گاهی همین تجربه‌ی قلم به‌دست گرفتن، جوهر روی انگشت و بوی یک دفتر نو، چیزی است که عصاره‌ی خلاقیت‌مان را به جریان می‌اندازد.
  • مراقبه کنید. آیا درگیری ذهنی دارید؟ وقتی وحشت بر شما غالب می‌شود، مراقبه را امتحان کنید: مراقبه تفکر واگرا را بهبود می‌بخشد، یعنی حالت ذهنی که می‌توانیم ایده‌های جدید تولید کنیم.
  • نظر فرد دیگری را بپرسید. از کمک خواستن نترسید. شاید یک دوست چیزی بگوید که یک جریان فکر کاملا جدید ایجاد کند. هرچه ایده‌ها و چشم‌اندازها بیش‌تر باشند بهتر است.
  • تداعی آزاد. این بازی را امتحان کنید: فرهنگ لغت را باز کنید. یک واژه را تصادفی انتخاب کنید و هرچه به فکرتان می‌رسد درباره‌ی آن بنویسید. شاید عجیب باشد، آزادی می‌تواند واقعا مانع خلاقیت شود؛ کمی محدودیت(مثل تمرکز روی یک کلمه به جای انبوهی از کلمات) ما را قادر می‌سازد آزادانه‌تر فکر کنیم.
  • درمورد چیزی دور و دراز فکر کنید. پژوهش‌ها نشان می‌دهند وقتی به اتفاق‌هایی درباره‌ی گذشته‌ی دور یا آینده یا یک موقعیت مکانی دیگر فکر می‌کنیم، توانایی‌مان در حل مشکل بیش‌تر می‌شود. پس شب سال نوی ۲۰۲۲، یا شام در یک رستوران در پاریس را تجسم کنید و قوه‌ی تخیل را آزاد کنید.
  • خیال‌پردازی کنید. داشتم چه می‌گفتم؟ آها درست است: هنگامی که ذهن‌مان پرسه می‌زند، رویکرد خلاقانه‌تری به مشکلات داریم(هنگامی‌که پشت رایانه قوز می‌کنیم و مهلت انجام کاری رو به پایان است، کم‌تر این‌گونه است). بنابراین بابت چند دقیقه عدم تمرکز نگران نباشید.
  • به چیزی آبی یا سبز نگاه کنید. این رنگ‌ها عملکردتان را در وظایف شناختی بالا می‌برند. پژوهشگران می‌گویند علت‌اش این است که ما آبی را با اقیانوس، آسمان، و به‌طور کلی عظمت مأنوس می‌دانیم، در حالی‌که سبز رشد را به ذهن متبادر می‌کند. این بار که مشکلی پیش آمد کره‌ی جغرافیا را نگاه کنید.
  • آزادانه بنویسید. ۱۰ دقیقه وقت بگذارید و هرچیزی را که به ذهن‌تان می‌رسد بدون قضاوت روی کاغذ بیاورید. نام این روش "آزادنویسی" یا "تداعی آزاد" است. سپس یادداشت‌های‌تان را مرور کنید و ببینید کدام ایده‌ها ارزش نگه‌داشتن را دارند.
  • هر دو دست را حرکت دهید. عجیب است: پژوهشگران پی‌بردند استفاده از دو دست برای توضیح یک موضوع مغز را وادار می‌کند آن را از چند چشم‌انداز بررسی کند.(هم‌چنین ممکن است استفاده از دست چپ تفکر خلاق را برانگیزد، چون آدم‌های چپ‌دست در کل خلاق‌تر هستند.) فقط اتفاقی به صورت فردی سیلی نزنید.
  • بیرون یک جعبه بنشینید. در یک پژوهش، آدم‌هایی که(به معنی واقعی کلمه) بیرون یک جعبه نشستند(یعنی بیرون جعبه فکر کردند) در تفکر خلاق بهتر عمل کردند. جعبه‌ی مقوایی دم دست‌تان نیست؟ نشستن در راهرویی بیرون از اتاق را امتحان کنید.
  • دراز بکشید. پژوهش نشان داده‌است آدم‌ها در حالت دراز کشیده بهتر از حالت نشسته می‌توانند جدول کلمات درهم ریخته را حل کنند. شاید در یک جلسه‌ی رسمی این ممکن نباشد، اما آن را در طول جلسه‌ی بارش مغزی انفرادی امتحان کنید.
  • جزییات را بازاندیشی کنید. یک شی را بردارید و اجزای‌اش را جدا کنید.(پس گل تبدیل به ساقه، برگ، و گلبرگ می‌شود.) اسم این روش "کل به جز" است. و آدم‌هایی که این روش را تمرین کرده‌بودند، در مقایسه با آنها که تمرین نکرده‌بودند، بهتر می‌توانستند مشکلات را از دیدگاه خلاقانه حل کنند.
  • کمی بخندید. هاهاها، با صدای بلند بخندید! یک روحیه‌ی مثبت می‌تواند به خلاقیت کمک کند چون فعالیت کورتکس جلویی و کورتکس کمربندی قدامی را افزایش می‌دهد(قسمت‌های مغز که مسئول شناخت پیچیده، تصمیم‌گیری، و هیجان است). و حتی اگر احساس سرخوشی نکنیم، رها کردن یک خنده از صمیم قلب می‌تواند واقعا روحیه‌ای مثبت را برانگیزد- بنابراین سبک‌مغز باشید تا خلاق شوید.
  • چشم‌های‌تان را ورزش دهید. حرکت دادن چشم‌ها به جلو و عقب تعامل بین نیم‌کره‌ی چپ و راست مغز را تسهیل می‌کند، که ممکن است تفکر خلاق را تقویت کند.

۳۰ دقیقه یا کم‌تر

  • از دست‌های‌تان استفاده کنید. بزن قدش: این ۱۰ انگشت ابزاری برای بیان افکار و تعامل با دیگران است. برای همین است که بارون‌ها می‌گویند ساختن چیزی با دست می‌تواند تفکر خلاق را به‌طور چشم‌گیری تقویت کند. هم‌چنین، ساختن چیزی با دست به این معنی است که از طریق حواس چندگانه اطلاعاتی به‌دست می‌آورید، که می‌تواند برانگیزنده‌ی تفکر خلاق باشد. آشپزی، بافتنی، طراحی دکوراسیون منزل‌تان را امتحان کنید- بسیار خوب، هنر ما آمدیم!
  • زمانی را در بیرون سپری کنید. آیا شادی دویدن‌های کودکانه در پارک، ابداع بازی و ماجراجویی‌های بچگی را به یاد می‌آورید؟ آن احساس را به سادگی با حضور در دوباره زنده کنید. بودن در محیط طبیعی برای بزرگ‌سالان مانند بازی‌کردن است: همه‌ی حواس ۵گانه را درگیر می‌کند، به بدن انرژی می‌دهد، و از همه مهم‌تر تخیل را برمی‌انگیزد.
  • اجتماعی شوید. وقتی با آدم‌هایی وقت می‌گذرانیم که به آنها اعتماد داریم، گفت‌وگوهای عمیق‌تری خواهیم داشت. بارون‌ها معتقدند این گپ‌ها اغلب به تفکر خلاق می‌انجامد، چون واقعا می‌توانیم خودمان باشیم و درباره‌ی علایق‌مان صحبت کنیم.
  • ورزش کنید. طبق نظر بارون‌ها، وقتی از نظر فیزیکی فعال هستیم، بدن گرم می‌شود و ذهن‌مان کمی آزادتر می‌شود. بنابراین یافتن راه‌حل برای مشکلات و فکر کردن به ایده‌های جدید آسان‌تر خواهدبود. به علاوه یک پژوهش جدید نشان می‌دهد کسانی که مرتب ورزش می‌کنند در وظایف خلاقیتی بهتر از کسانی عمل می‌کنند که فعالیت کم‌تری دارند.
  • چیز جدیدی را امتحان کنید. انجام کارها از روی عادت تفکر خلاق را تضعیف می‌کند؛ از طرف دیگر، جست‌وجوی چیزهای بدیع خلاقیت(و سلامت کلی) را به همراه دارد. حتی چیزهای ساده مثل رفتن به محل کار از یک مسیر جدید یا آزمایش یک دستورالعمل جالب هم خوب است.
  • یوگا انجام دهید. بعضی حالت‌های بدن، مثل حالت جنینی یا حالت کبوتری، ظاهرا به خلاقیت کمک می‌کند. حرکات کششی می‌تواند ذهن‌مان را هم کمی کشش دهد.
  • کمی بخوابید. اگر سعی دارید مشکلی را حل کنید و نمی‌توانید، به بستر بروید- شاید صبح راه‌حل بهتری بیابید. خواب حضور ذهن را بازسازمان‌دهی می‌کند، یعنی درباره‌ی تجربه‌ها از منظری دیگر فکر کنیم. حداقل یک چرت کوتاه بزنید. این فعالیت سمت راست مغز را برمی‌انگیزد(قسمتی از مغز که مسئول خلاقیت است).

بلندمدت

  • انتظار نداشته‌باشید بی‌عیب و نقص باشید. اگر آن نقاشی به موزه‌ی هنرهای مدرن راه پیدا نکرد، ایرادی ندارد. اگر خودمان را تحت فشار بگذاریم تا چیزی برجسته تولید کنیم، ممکن است در واقع خلق چیز جدید را برای خودمان سخت‌تر کنیم. کری بارون می‌گوید: "خیلی از آدم‌ها در خفا حس می‌کنند'من خلاق نیستم'، اما هر فردی تا حد معینی خلاق است. فقط بیش‌ترین تلاش‌تان را بکنید و ببینید چه اتفاقی می‌افتد.
  • یک کشور خارجی را ببینید. در یک پژوهش، دانش‌جویانی که خارج از کشور درس خوانده‌بودند، در سنجش تفکر خلاق عملکرد بهتری داشتند. روان‌شناسان می‌گویند تجربیات فرهنگ‌های مختلف به فرآیندهای شناختی پیچیده پشت تفکر بدیع کمک می‌کند. بی‌نظیر است!
  • از مشکلات فهرست تهیه کنید. همیشه یک دفترچه‌ی یادداشت دم دست‌تان داشته‌باشید، و در طول روز دلخوری‌های ناراحت‌کننده را بنویسید. شاید برای یکی از مسائل، مثل پرداخت صورت‌حساب تلفن همراه راه‌حل خلاقانه‌ای بیابید.
  • در محل کار بازی کنید. به یافتن کاری فکر کنید که در طول روز کاری"بازی"، چیزی مثل گردش‌های گروهی و زمان ورزش، ترتیب می‌دهد. چند ساعت فراغت خیال می‌تواند کمک‌مان کند وقتی پشت میزمان برگشتیم، فکر بازتری داشته‌باشیم و خلاقیت و بهره‌وری را تقویت کنیم.
  • گنجینه درست کنید. مجموعه‌ای از چیزهای الهام‌بخش(عکس، گفتاورد، و غیره) تهیه کنید. هر بار که جعبه باز کنید باز هم هیجان‌زده خواهیدشد و ایده‌های را به یاد خواهیدآورد که در گذشته داشتید.
  • یک اتاق خلاقیت درست کنید. در خانه اتاقی را به خلاقیت اختصاص دهید و در آن اشیایی مرتبط یا سرگرمی‌ها، یادگاری‌های از خاطرات خوب، و یک تابلوی چشم‌انداز قرار دهید که پروژه‌های احتمالی آینده را نشان می‌دهد. فضای کافی ندارید؟ در یک اتاق"گوشه‌ی خلاقیت" را امتحان کنید. دکتر مارک بانشیک، کارشناس گریتیست، می‌گوید هر وقت در آن قسمت باشیم مغز عادت می‌کند خلاق باشد.
  • وقتی خسته هستید کار کنید. گاهی خواب می‌تواند کمک‌مان کند به ایده‌های جدید فکر کنیم، اما کار کردن در اوقات غیرمطلوب روز نیز می‌تواند خلاقیت را بالا ببرد، چون محدودیت‌مان کم‌تر است.(شاید بعضی نویسنده به همین دلیل سپیده‌دم صبح بیدار می‌شوند یا تا دمدمه‌های صبح بیدار می‌مانند.) بنابراین آدم‌های سحرخیز می‌توانند کار کردن در شب را امتحان کنند، و جغدهای شب‌بیدار می‌توانند زودتر سر کار بروند.
  • در یک کافی‌شاپ بنشینید. در یک پژوهش، آدم‌ها با یک سر و صدای ملایم در پس‌زمینه بیش‌ترین خلاقیت را داشتند. سر و صدای اطراف کمی حواس‌مان را پرت می‌کند، برای همین وادارمان می‌کند کمی سخت‌تر و خیالی‌تر فکر کنیم. (البته شاید بعضی آدم‌ها برای این‌که بهترین تولید را داشته‌باشند به صدای آرام‌تر یا بلندتر نیاز داشته‌باشند.)
  • با آدم‌های کنایه‌گو دمخور شوید. شنیدن اصطلاحات کنایی ناشی از خشم خیلی بیش‌تر از حرف‌های صریح خشمگین می‌تواند قابلیت حل مشکلات خلاقیتی را در ما بهبود ببخشد. شاید به این دلیل باشد که آدم‌های کنایه‌گو کم‌تر ترسناک هستند. بنابراین این بار که از هم‌کاران‌تان ایده‌ی جدید می‌خواستید، روش شوخی را در پیش بگیرید.(بله، درست است.)
  • با طرد شدن کنار بیایید. ۱ تنهاترین عدد، و نوآورترین عدد است. طرد شدن می‌تواند توانایی تفکر خلاق را در ما تقویت کند، چون شروع به کشف ایده‌های جدید و بدیع می‌کنیم.
  • ایده‌ها را بنویسید. به جای این‌که نگران به خاطر سپردن ایده‌ها باشید(یک بار دیگر، معنی زندگی چه بود؟)، می‌توانید از این ظرفیت برای رسیدن به ایده‌های جدید استفاده کنید. بانشیک "آزادسازی مغز" را توصیه می‌کند، یعنی هرچیزی را که به ذهن‌تان می‌رسد بنویسید و نگران اصلاح یا تجدید نظر در آنها نباشید.
  • زمانی را به تنهایی سپری کنید. ما توصیه کردیم بودن با دوستان می‌تواند خلاقیت را تقویت کند، اما گاهی کمی آرامش و سکوت ضروری است. با یک هدفون خلوت کنید، با افکار خودتان ارتباط برقرار کنید، و روی وظیفه‌ی که در دست دارید تمرکز کنید. یا با خودتان حرف بزنید، هر چیزی را که جواب می¬دهد امتحان کنید.

The post 35 راهکار رایگان برای تقویت خلاقیت appeared first on آلامتو.

آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 260 تاريخ : دوشنبه 30 آذر 1394 ساعت: 18:58

وبسایت پر بازدید

وبسایت پر بازدید

به گزارش آلامتو به نقل از سایت گستر ؛ داشتن یک وبسایت پربازدید آرزوی هر کسب و کار آنلاینی است و رسیدن به این هدف مستلزم رعایت نکات بسیار زیادی است. طراحی وبسایت اصلی‌ترین قسمت در موفقیت وبسایت و رسیدن به اهداف مدنظر وبسایت است در ادامه شما را با 8 نکته مهم در طراحی سایت آشنا می‌کنیم که به شما در رسیدن به بیشترین بازدید ممکن کمک می‌کند.

همچنین بخوانید : اهمیت وبسایت برای موفقیت کسب کار شما

1. سرعت در بارگذاری سایت

آزار دهنده ترین نکته برای کاربردر هنگام بازدید از سایت ، انتظار بیش ازحدش برای بار گزاری سایت است که اگر این زمان از یک حد مجاز بیشتر شود باعث آزردگی کاربر خواهد شد ، اگرچه سایت شما یکی از بزرگترین سایت ها باشد.

2. روشن نمودن موضوع سایت به صورت شفاف

باید مطالب موجود در سایت به صورت شفاف و بدون ابهام بیان شود. بازدیدکنندگان این موضوع را که متوجه نشوند مطالب سایت درباره چیست را نمی پسندند. اجازه ندهید تلاش بازدیدکنندگان شما برای کشف مطالب وب شما برای بدست آوردن این که وب شما درباره چه موضوعی می باشد، تلف شود. از ابتدای طراحی وب، شفافیت و وضوح مطالب را در نظر داشته باشید. داشتن تیتر توصیفی در صفحه اول وب سایت روش بسیار مناسبی است برای اعلام این که مطالب وب شما از چه موضوعی سخن می گوید. همچنین انتخاب کلمات کلیدی مرتبط برای صفحات به عنوان جلب توجه نگاه افراد نیز عمل می کند. بنابراین همیشه از کلمات کلیدی مرتبط با مطالب در صفحات وب خود استفاده نمایید.

3. وب سایت خود را ساده طراحی کنید

برای جلب توجه افراد خیلی تلاش در استفاده از انواع روش های غیرضروری نکنید ( آیا کسی واقعاً به فلش ویا نشانگر نیاز دارد؟) تمرکز خود را بر روی قابلیتهای استفاده از وب، فروش، تبدیل بازدیدکنندگان به خریدار و خریداران متمرکز کنید. وب سایت هایی که طراحی ساده ای دارند نیز این قابلیت را دارند.

4. جذب بازید کننده با فضای سفید

در طراحی وب خود از ایجاد شلوغی و آشفتگی مطالب بپرهیزید.سعی در ایجاد یک وب سایت مرتب و کاربر پسند برای بازدیدکنندگان و جستجوی سریع و آسان آن در وب داشته باشید. به خاطر داشته باشید فضای سفید در طراحی وب کمک زیادی به طراح می کند. همچنین اگر وب سایت شما دارای محتوای زیاد و صفحات زیاد می باشد، اضافه کردن یک کادر جستجو برای جستجوی آسان و سریع بازدیدکننده ضروری می باشد.

5. ساخت قسمت تماس با ما

وجود و یا عدم وجود صداقت در مطالب وب سایت شما تاثیر مستقیمی بر فروش محصولات شما و در نهایت موفقیت شما خواهد داشت. اگر در وب سایت خود فروش مستقیم محصولات دارید، دادن اطلاعات تماس و داشتن فرم تماس بسیار مهم و ضروری می باشد. اگر حفظ حریم خصوصی برای شما مهم است، می توانید از خدمات لینک های که اتوماتیک آدرسهای ایمیل را دریافت می نمایند استفاده کنید.

6. آسان سازی فرایند خرید

حرکت از صفحهء اصلی به صفحهء محصولات و چشم انداز آن در صفحهء اصلی برای بازدیدکنندگان را آسان نمایید. این چشم انداز را به صورت زنجیروار نسازید؛ که باعث می شود افراد برای مشاهده و خرید، تمامی صفحات را یکی پس از دیگری برای پرداخت پول به شما سپری کنند. در غیر این صورت آنها را از دست خواهید داد.

7. آسان سازی دستیابی افراد به وب سایت

به یاد داشته باشید تا حد امکان چشم انداز وب سایت خود را از طریق خبرنامه-RSS feed و دیگر مطالب در بالاترین حد دید نگه دارید.

8. به روز رسانی مطالب وب، به طور منظم

از این روش انگیزه ای در کاربر ایجاد میشود که برای خواندن مطالب جدید به وب شما بازگردند. بعلاوه موتورهای جستجو به مطالب جدید واکنش خاصی دارد. بنابراین از طریق به روز رسانی مطالب به صورت منظم به سئوی(بهینه سازی) وب سایت خود کمک می کنید.

The post چگونه یک سایت پربازدید داشته باشیم؟ appeared first on آلامتو.

آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 243 تاريخ : دوشنبه 30 آذر 1394 ساعت: 13:13

شغل با حقوق کم

شغل با حقوق کم

شاید پیدا کردن شغلی با حقوق و مزایای مناسب، این روزها کار بسیار سختی باشد، آمریکا نیز از این امر مستثنا نیست، با آلامتو همراه باشید تا با ۱۵ شغل کم درآمد در این کشورآشنا شویم.

1. دستیار پرستار

در آمریکا افرادی برای کمک‎های اولیه پزشکی به بیمارستان‎ها، خانه سالمندان‎ و اگر شانس با آن‎ها یار باشد به مطب پزشکان محلی فرستاده می‎شوند. وظایف این افراد تامین پایه‎ای‎ترین نیازهای روزانه‎ی بیماران مثل: تعویض لگن زیربیماران است. آنان درآمدی 8.5 دلاری در ساعت دارند.

2. پیش خدمت

کار کردن در رستوران و گرفتن سفارش آنان از جمله کارهای کم ارزش محسوب می‎شود. این افراد حقوقی 9.15 دلاری را در ساعت دریافت می‎کنند.

3. ظرف‌شویی

وظایف کسانی‎ که دراین شغل خدمت می‎کنند به شستن ظرف‎ها محدود نمی‎شود، بلکه آن‎ها به تمیز کردن پارکینگ و جمع‎آوری زباله‎ها نیز می‎پردازند، این افراد آخرین کسانی هستند که از محل کار خارج می‎شوند. درآمد آنان حدود 8.75 دلار در هر ساعت است.

4. کار کردن در فست‌فود

شاید تعجب آور باشد اما کارمندان فست فود‎ها جزو افرادی با حداقل حقوق دریافتی هستند، این دستمزد کم، کاهش انگیزه‎ی آنان در کارشان را به دنبال دارد.

5. اورژانس پزشکی

کسانی که برای نجات زندگی شما تعلیم دیده‎اند، در هفته حدود 50 تا 60 ساعت کار می‎کنند، دستمزد آنها مشخص نیست اما حدود 10 درصد آن‎ها 9 دلار در ساعت دریافت می‎کنند.

6. دستیار داروسازی

اشتغال در این حرفه نیازمند دریافت گواهینامه از دانشگاه یا موسسه معتبر است، با این حال افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند حقوقی معادل 8 دلار در هر ساعت دریافت می‌کنند.

7. نجات غریق

گذراندن ساعات کاری در کنار دریا و به صورت رایگان برنزه شدن شاید در نگاه اول شغلی ایده آل باشد، اما وقتی بحث حقوق مطرح شود، شاید دیگر علاقه‎ای به این شغل نداشته باشید و ترجیح دهید در جای دیگر مشغول کار شوید. کار نجات غریقی در آمریکا حرفه بسیار کم درآمدی است.

8. اپراتور وسایل تفریحی شهربازی

احتمالا شما توقع درآمد بالا از این شغل ندارید، تنها کاری که باید بکنید این است که دکمه‎ای را فشار دهید و مراقب کودکان حین بازی باشید، شما در مقابل این کار هر ساعت 8 دلار دریافت می‎کنید.

9. پرستار بچه

عوض کردن پوشک بچه، حضور به موقع در محل کار، مراقبت از کودک و دارو دادن به آنها تمام کاری است که در پرستاری کودک باید انجام دهید، در انتهای ماه به ازای هر ساعت از این خدمات به شما 9.15 دلار حقوق تعلق می‎گیرد.

10. مربی پیش دبستانی

اگر در مراکز پیش دبستانی دولتی کار کنید مجبورید در طول روز به کلیه کودکان رسیدگی کنید و سعی در افزایش مهارت‎‎های آنان داشته باشید، همچنین شما برای این شغل نیازمند مدرکی معتبر هستید، تمامی این وظایف برای حقوق 10.11 دلاری در ساعت کمی نا معقول به نظر می‎رسد.

11. مامورمالیات

احتمالا شما در ماه‎های ژانویه و آپریل با افرادی که به جمع‎آوری مالیات در خیابان‎ها مشغول هستند مواجه شده‎اید و این فکر به ذهن شما خطور کرده که آن‎‎ها حتما درآمد بسیار خوبی دارد، اما اینطور نیست، ماموران مالیاتی به ازای هر ساعت کار فقط 8.88 دلار دریافت می‎‎کنند.

12. تحویل‎دار

تحویل داران، اجناس خریداری شده شما را حساب کرده و به شما در استفاده از دستگاه اتوماتیک نوشیدنی کمک می‌‎کنند، همچنین آنان مراقب هستند تا کسی دزدی نکند. آنان در قبال این کار حداقل حقوق دریافتی را دارند.

13. سرایدار

سرایداران وظیفه‎ی رسیدگی به امور نظافتی ساختمان را دارند، آنان در مقابل تمیز کردن هرگونه آلودگی از ساختمان، حقوقی برابر 8.5 دلار در هر ساعت را دریافت می‎کنند.

14. انبار‎دار

در همه فروشگاه‎ها شخصی به عنوان انبار دار انجام وظیفه می‎کند، او باید دارایی موجود در انبار را مورد بررسی قرار داده تا در صورت نقص و کاستی به مدیر فروشگاه اطلاع دهد. با این حال درآمدی که دریافت می‌کند بسیار ناچیز است.

15. اپراتور شبانه هتل

پاسخ گویی به تلفن، رسیدگی به حساب مشتریان و آگاهی از وضعیت رفاهی آنان جزو وظایف اپراتورشبانه هتل‎ها است. اپراتورهای شبانه هتل حقوقی معادل 8 دلار در ساعت را دریافت می‌کنند.

The post 15 شغل با درآمد پایین در آمریکا appeared first on آلامتو.

آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 277 تاريخ : دوشنبه 30 آذر 1394 ساعت: 13:13

gettyimages-180410014-walking-tetra-images-opener

gettyimages-180410014-walking-tetra-images-opener

جواب روشن و مشخصی برای این سوال وجود ندارد: انتظار می‌رود تا سال 2050 تعداد مبتلایان به آلزایمر سه برابر شده و به 100 میلیون نفر برسد. اما طبق تحقیقی جدید، شما می‌توانید با ورزش بیشتر، به راحتی این ریسک را پایین بیاورید.

خیلی از آنهایی که هم‌اکنون با آلزایمر زندگی می‌کنند، از نظر ژنتیکی مستعد این بیماری بوده‌اند، اما یک سوم‍ مبتلایان ریسک فاکتورهای دیگری مانند دیابت، چاقی، سیگار و عدم تحرک بدنی را داشته‌اند. آخرین عامل، یعنی نداشتن فعالیت بدنی، شایع‌ترین دلیل این بیماری در ایالات متحده، بریتانیا و اروپا می‌باشد. چرا؟ فعالیت بدنی جریان خون را افزایش داده و مصرف اکسیژن را بالا می‌‌برد، هردود این‌ها به مغز شما کمک می‌کنند تا بهتر عمل کند. همچنین ورزش کردن باعث می‌شود کارآمدی عملکرد مغز بیشتر گردد، و در نتیجه ایمن و محفوظ بماند. و فایده دیگر ورزش هم کاهش خطر حمله قلبی، سکته مغزی، و دیابت می‌باشد. هر کدام از این بیماری‌ها می‌توانند خودشان دلیلی برای ابتلا به آلزایمر باشند.

مطالعه‌ای جدید که نتایج آن در Inteational Neuropsychological Society منتشر شده می‌گوید، ورزش می‌تواند بخشی در مغزتان ایجاد کند که بیماری آلزایمر را درجا میخکوب کند: محققان دانشگاه مریلند، افراد مسن را در یک برنامه ورزشی با شدت متعادل گذاشتند و دریافتند ضخامت لایه بیرونی مغز به‌نام کورتکس افزایش پیدا کرد و به‌طور بالقوه محافظی دربرابر زوال عقل ایجاد نمود.

بنابراین چقدر باید ورزش کنیم؟ در مطالعه‌ای که سال گذشته در نشریه آلزایمر منتشر شد، پژوهشگران دریافتند 150 دقیقه ورزش متعادل در هفته، می‌تواند عملکرد حافظه را به اندازه چشمگیری بعد از 12 هفته بهبود ببخشد.

The post چقدر ورزش کنیم تا آلزایمر نگیریم؟ appeared first on آلامتو.

آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 243 تاريخ : دوشنبه 30 آذر 1394 ساعت: 5:28

خودشیفته Narcissist

خودشیفته Narcissist

خودشیفته‌ها می‌توانند در محیط کار مستاصل کننده باشند. نیاز همیشگی‌شان به توجه، تحسین، تمجید، و تائید هرکسی را که در پیرامون‌شان است خسته می‌کند. بدون این‌ها هم پریشان، عصبانی، و حتی متهاجم می‌شوند. برآورده کردن نیازهای‌شان آن‌قدرها هم که همه فکر می‌کنند سخت نیست اما نیاز به یک سری فهم و درک های اساسی از چگونگی عملکردشان دارد. مزایای یک محیط کاری آرام، ارزش کمی تلاش را دارد.

توجه

نادیده‌گرفته‌شدن، یکی از مصیبت‌های اصلی یک خودشیفته است. با این‌که نادیده‌گرفتن و بی‌توجهی به دیگران برای این افراد کار ساده‌ای است، مخصوصا آنهایی که زیردست‌شان هستند، اما خودِ این خودشیفته‌ها مورد کم‌محلی قرار گرفتن را تحمل نمی‌کنند. حتی کمی ادب و تعارف هم مفید است و فرقی هم نمی‌کند که مثلا مقابله به مثل باشد. خودشیفته نه تنها برای حرکات بدنی ارزش قائل است بلکه نامهربانی بعدا برای فرد مقابل جبران خواهد شد. نباید از خودشیفته‌ها انتظار داشت که همان اندازه که شما به آن‌ها توجه می‌کنید بعدا به شما توجه نشان دهند و این توقع فقط درماندگی و نارضایتی را افزایش خواهد داد.

تمجید

ذات خودشیفته‌گی این است که فرد باور دارد که باید مورد ستایش قرار بگیرد. هرگونه کوتاهی در تمجید آنها واکنش شدید دربر خواهد داشت. رفتار ناخوشایند و نه‌چندان محترمانه اغلب منجر به گسستگی همیشگی رابطه می‌گردد. جملات ساده که بیانگر شگفتی و احترام در مورد توانایی یک خودشیفته در انجام یک کار، عزت‌نفس آنها را ارضا می‌کند. اما نباید با نگاه از بالا همراه باشد چون ممکن است سوء استفاده تلقی شود. درعوض، سوژه‌هایی را پیدا کنید که نبوغ‌شان شگفت‌انگیز جلوه کند.

قدردانی

همه دوست دارند گاهی مورد تشکر و قدردانی باشند. اما برای یک خودشیفته، این اتفاق باید تقریبا روزانه بیفتد. آنها مکررا دست و دلبازانه هدیه می‌دهند چون راهی است برای مدیون کردن و منت گذاشتن برای فرد دیگر، چون نیازمند جریان مداوم قدردانی بابت بخشندگی‌شان هستند. در محل کار، هدیه می‌تواند بصورت کمک یا حمایت آنها از یک پروژه باشد. یک "متشکرم" هرگز کافی نیست و هدیه هرگز نمی‌تواند مورد فراموشی قرار گیرد.آنهایی که مورد خیرخواهی و کمک یک خودشیفته قرار گرفته‌اند باید به محض دریافت این هدیه، راه‌هایی برای ابراز امتنان‌شان پیدا کنند. نیاز به قدردانی فوری و بی‌درنگ، علامتی غیرمستقیم از خودشیفتگی می‌باشد.

تائید

بیشتر خودشیفته‌ها، نیازشان به تصدیق و تائید از سوی هرکسی را قبول ندارند اما این‌گونه هستند. در قلب خودشیفته‌گی، یک فرد عمیقا نامطمئن وجود دارد که پذیرش و تائید را التماس می‌کند. حمایت بی‌قیدوشرط در عموم به فرد خودشیفته احساس دلگرمی می‌دهد. اعلام پشتیبانی از آنها یا ارزش گذاشتن به احساسات‌شان، نشاندهنده تصدیق اوست مخصوصا اگر درحضور یک فرد بانفوذ باشد.

The post چطور با یک خودشیفته کار کنیم؟ appeared first on آلامتو.

آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 239 تاريخ : دوشنبه 30 آذر 1394 ساعت: 5:28

پولدار شدن money

پولدار شدن money

بحث از بیش‌تر پول درآوردن و افزایش دارایی‌تان که می‌شود، بعضی وقت‌ها مهم‌ترین کاری که می‌شود کرد این است که عادت‌های اصلی را تثبیت کنید و تغییرات کوچکی در سبک زندگی بدهید.

تی. هارو اِکِر در کتاب‌اش اسرارِ ذهن میلیاردرها تاکید می‌کند که "موفقیت مهارتی آموختنی است. اگر می‌خواهید یک گلف‌بازِ فوق‌العاده شوید، می‌توانید چگونگی انجام آن را یاد بگیرید. اگر می‌خواهید یک نوازنده‌ی پیانو فوق‌العاده شوید، می‌توانید چگونگی انجام آن را یاد بگیرید... اگر می‌خواهید ثروتمند شوید، می‌توانید چگونگی انجام آن را یاد بگیرید."

اگر می‌خواهید یاد بگیرید چگونه ثروتمند شوید- چگونه ثروت‌تان را افزایش دهید و آن را خوب تحت کنترل بگیرید- این ۸ تغییر در سبک زندگی را در نظر داشته باشید:

۱. با آدم‌هایی بگردید که مورد تحسین‌تان هستند

آندرو کارنیج، که از هیچ شروع کرد و ثروتمندترین مرد کشور شد، تمام ثروتش را به یک اصل نسبت می‌دهد: مغز متفکر.

ایده‌ی او این است که دور خودت را از آدم‌های با استعدادی که هم بینش شما هستند پر کنید چون چند ذهن خلاق و باهوش اساسا از یک مغز قدرتمندتر است.

به‌علاوه، ما شبیه آدم‌هایی می‌شویم که با آن‌ها ارتباط داریم، و همین دلیل است که ثروتمندان دوست دارند با کسانی که ثروتمند هستند ارتباط داشته باشند.

میلیاردر خودساخته استیو سیه‌بولد می‌گوید، "در اکثر موارد، ثروت خالص‌تان بازتابِ سطح دوستان نزدیک‌تان است. در کنار آدم‌هایی بودن که از شما ثروتمندتر هستند این پتانسیل را در پی دارد که می‌توانید فکرتان را گسترش دهید و درآمدتان را به سرعت افزایش دهید. واقعیت این است که، درمورد پول ثروتمندان متفاوت از قشر متوسط فکر می‌کنند، و در جوار آن‌ها بودن چیزهای فراوانی را می‌تواند نصیب‌مان کند."

۲. یک شغل پاره‌وقت بگیرید

اگر می‌خواهید بیش‌تر دربیاورید، یک راه‌حل ساده آن‌ است که بیش‌تر کار کنید- و شما وقتی شغل دوم داشته باشید از این که اضافه‌کاری کنید بیش‌تر پول به دست خواهید آورد.

شما خواهید توانست مجموعه‌ی مهارت‌های‌تان را با کار کردن در زمینه‌ای متفاوت، فکر کردن درمورد کار در یک بافت اجتماعی متفاوت، و گسترش شبکه‌ی ارتباطی‌تان افزایش دهید. به‌علاوه، این فرصتی فوق‌العاده است برای پول درآوردن از یکی از علایق خاص‌تان- مثل عکاسی، موسیقی، تدریس خصوصی، یا مربیگری- یا اشتیاق‌تان را به یک کار کمکی تبدیل کنید.

کارهایی پردرآمدی را که می‌توانید به صورت جانبی انجام دهید چک کنید و در مورد چگونگی شروع یک کار کمکی نوشته‌های خانمی را بخوانید که نزدیک به ۴۰۰۰ دلار به صورت جانبی در ماه درآمد کسب کرده بود.

۳. مدام سرتان توی کتاب باشد

آدم‌های ثروتمند بیشتر ترجیح می‌دهند آموزش ببینند تا سرگرم شوند- اگر می‌خواهید مثل آن‌ها بشوید، دست به کار شوید و شیرجه بزنید توی کتاب‌های مربوط به سرمایه‌گذاری یا تامین مالی شخصی، یا از زندگی‌نامه‌ی یک شخص موفق نکاتی را الگوبرداری کنید.

سیه‌بولد می‌نویسد، "بروید خانه‌ی یک آدم پولدار و اولین چیزی که خواهید دید یک کتابخانه‌ی بزرگِ پر از کتاب است که او برای آموزش خودش در زمینه‌ی موفق‌تر شدن از آن‌ها استفاده کرده است."

مثلا میلیاردر، وارن بافیت، را در نظر بگیرید که تخمین می‌زند حدود ۸۰ درصد از وقتش را به مطالعه اختصاص می‌دهد.

درحالی‌که ثروتمندان لزوما برای پولدار شدن خیلی به تحصیلات رسمی بهایی نمی‌دهند- بسیاری از بزرگ‌ترین آدم‌های موفق تحصیلات رسمی کمی دارند- آن‌ها قدر قدرت یادگیری را سال‌ها پس از اتمام دانشکده می‌دانند.

۴. به انجام کارهایی که دوست ندارید خودتان را عادت بدهید

اگر می‌خواهید ثروت‌اندوزی کنید، موفق باشید، یا در زندگی پیش بیوفتید، باید خودتان را به بلاتکلیفی و زحمت عادت بدهید.

آدم‌های ثروتمند، به گونه‌ای خاص، راحتی را در بلاتکلیفی می‌یابند. سیه‌بولد می‌نویسد، "راحتی جسمی، روانشناختی، و عاطفی هدف اصلی نگرش قشر متوسط جامعه است. متفکران جهانی از همان اول می‌آموزند که میلیاردر شدن آسان نیست و نیاز به راحت بودن می‌تواند مخرب باشد. آن‌ها می‌آموزند که وقتی در یک حالت بلاتکلیفی پیش می‌روند احساس راحتی کنند."

اگر می‌خواهید ثروتمند شوید باید با احساس نا راحتی مشکلی نداشته باشید. اگر مشکل دارید، یاد بگیرید چگونه مشکل نداشته باشید، سیه‌بولد می‌نویسد: "آدم‌های بزرگ می‌دانند برای ثروتمند شدن باید بهایی پرداخت، ولی اگر از گذراندن درد و رنج‌های موقت آزرده خاطر نشوند، می‌توانند برای باقی عمر از ثروت فراوان‌شان بهره ببرند."

کاربستِ این نگرش را از امروز با یکی از راهکارهای پیشنهادی سیه‌بولد شروع کنید: "فهرستی تهیه کنید از ۵ کاری که باید امروز انجام بدهید و ناراحت کننده هستند ولی به شما کمک می‌کنند اندوخته‌ی مالی‌ خود را درست کنید."

۵. پول‌تان را به یک حساب پس‌انداز با سود بالا انتقال دهید

احتمال دارد پولی که در حساب پس‌اندازتان خوابانده‌اید به میزان ناچیزی افزایش پیدا می‌کند. این به‌خاطر آن است که اکثر ما از بانک‌های بزرگ استفاده می‌کنیم که نرخ بهره‌ی بسیار کمی حدود ۰،۰۱ درصد می‌دهند.

با این نرخ بهره، اگر شما سرمایه‌ی ۱۰۰۰۰ دلاری را به مدت یک سال در حساب پس‌انداز اصلی‌تان بخوابانید، بهره‌ی خالص 1 دلار را دریافت خواهید کرد، و تازه این مبلغ پیش از کسر مالیات است. یک سپرده‌ی ۵۰۰۰۰ دلاری بعد از یک سال فقط ۵ دلار بهره خواهد داشت.

ولی اگر از یک حساب پس‌اندازِ با بهره‌ی بالا در یک بانک داخلی استفاده می‌کنید، به لطف نرخ بهره‌ی ۱ درصد، سپرده‌ی ۱۰۰۰۰ دلاری‌تان در طول سال ۱۰۰ دلار بهره خواهد داشت- و ۵۰۰۰۰ دلار ۵۰۰ دلار. حساب‌های پس‌اندازِ با نرخ سود بیش‌تر- بیش‌ترین نرخ موجود ۱.۲۵ درصد است- حتی بهره‌ی بیش‌تری به شما خواهند رساند.

قبول، استفاده از یک حساب پس‌انداز با بهره‌ی بالا قرار نیست ثروت بادآورده برای‌تان به ارمغان بیاورد یا یک‌ساله شما را ثروتمند کند، ولی این روشی آسان برای چند چوق بیش‌تر درآوردن از پولی که به نحو دیگری از آن استفاده نمی‌شود. اگر می‌خواهید برای شروع کسب بهره‌های بیش‌تر، از بانک‌های مرسوم به یک بانک برخط بروید، بیش‌تر درمورد حساب‌های پس‌انداز با بهره‌ی بالا مطالعه کنید و فهرست گزینه‌های بانکی مگنیفای مانی را بررسی کنید.

همچنین بخوانید : ویژگی های یک سرمایه گذاری بد

۶. زودتر از خواب بیدار شوید

می‌گویند سحرخیز باش تا کامروا شوی، و ممکن است پشتِ این گفتاورد حقیقتی نهفته باشد.

سحرخیزان از طریق پاسخ دادن ایمیل‌ها، ورزش کردن، مراقبه کردن، یا مطالعه، پیش از آن که بسیاری از ما حتی ساعت زنگدارمان را خاموش کرده باشیم، از همه پیشی می‌گیرند و به همین جهت شادتر و سالم‌تر هستند.

بعضی از قدرتمندترین و موفق‌ترین آدم‌ها قدر هر صدایی را که بیدارشان می‌کند می‌دانند - اگر این کار برای آن‌ها جواب داده است، برای شما هم می تواند جواب بدهد.

۷. از پول‌تان استفاده کنید

یکی از موثرترین راه‌های کسب پول بیش‌تر از طریق سرمایه‌گذاری آن است، پس این کار را در اسرع وقت شروع کنید.

رامیت ستی در پرفروش‌ترین اثر نیویورک‌تایمز، "یادتان می‌دهم که ثروتمند شوید"، می‌نویسد: "به‌طور میانگین، میلیاردرها ۲۰% از درآمد داخلی‌شان را هر ساله سرمایه‌گذاری می‌کنند. ثروت آن‌ها با مبلغی که هر سال به‌ دست می‌آورند سنجیده نمی‌شود، بلکه با چگونگی پس انداز و سرمایه‌گذاری‌شان در طول زمان سنجیده می‌شوند.:

بخش اعظم ماجرا این‌جا است که برای سرمایه‌گذاری کردن نیازی نیست حتما ثروتمند باشید- فقط باید در کنارگذاشتن بخشی از پول‌تان به صورت منظم و پیوسته کوشا باشید. هرچه بیش‌تر بتوانید پول کنار بگذارید، بهتر است، ولی حتی مقداری اندک هم می‌تواند در دراز مدت، به لطف بهره‌ی مرکب، کارساز باشد.

ساده‌ترین نقطه‌ی شروع سرمایه‌گذاری کردن در طرح ۴۰۱(ک) کارفرمایان است. بعد توجهی هم به اختصاص پول‌تان به یک بیمه‌ی بازنشستگی مرسوم یا خویش‌فرما داشته باشید، حساب‌های بازنشستگی فردی با محدودیت‌ها و ساختارهای مالیاتی متفاوت- که انتخاب هر یک از آن‌ها به درآمدتان و مسائل مالیاتی بستگی دارد. اگر هنوز پولی برای‌تان باقی مانده‌ است و تشنه‌ی سرمایه‌گذاری آن هستید، می‌توانید درباره‌ی صندوق‌های شاخص کم هزینه، که وارن بافیت پیشنهاد می‌دهد، تحقیق کنید و به روش‌های سرمایه‌گذاری برخطی که "مشاوران روباتیک" نامیده می‌شوند نگاهی بیندازید. برای کسب اطلاعات بیش‌تر پیش از شروع درباره‌ی اصول اولیه‌ی این کار مطالعه کنید.

۸. هدف‌هایی تعیین کنید و دستیابی به آن‌ها را در ذهن‌تان مجسم کنید

اگر می‌خواهید بیش‌تر پول در بیاورید، باید هدفی مشخص داشته باشید و بعد طرح مشخصی برای نحوه‌ی رسیدن به آن هدف داشته باشید. پول از آسمان نمی‌بارد، باید برای به دست آوردنش تلاش کنید.

اِکِر تاکید می‌کند: ثروتمندان متعهد می‌شوند که به ثروت دست یابند. این کار تمرکز، جربزه، دانش، و تلاش فراوان می‌خواهد و اگر اهداف درست و بینشی روشن داشته باشید شدنی است: "دلیل شماره‌ی یک اکثر کسانی که به خواسته‌های‌شان نمی‌رسند این است که آن‌ها نمی‌دانند چه می‌خواهند. ثروتمندان کاملا به وضوح می‌دانند که خواهان ثروت هستند." برای درآمد و ثروت خالص سالانه‌ی‌تان آن چه را اِکِر "بازی رسیدن به هدف" می نامد روی کاغذ پیاده کنید. وقتی برای رسیدن به این هدف‌ها چهارچوب زمانی مشخص می‌کنید، واقع‌بین باشید، ولی در ضمن، بزرگ فکر کنید و از به چالش کشیدن خودتان نترسید.

The post 8 تغییر مثبت در سبک زندگی برای پولدار شدن appeared first on آلامتو.

آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 269 تاريخ : دوشنبه 30 آذر 1394 ساعت: 5:28

یلدا با ناتلی

هرچه فرهنگ کشوری پربارتر باشد، روزهای خاص و مناسبت‌های سالیانه آن نیز بیشتر است. روزها و شب‌هایی که روح و هویت یک ملت محسوب می‌شوند. شب یلدا برای ما ایرانی‌ها یکی از همین مناسبت‌های خاص است. شبی که پاییز تمام می‌شود، میترا یا همان خورشید متولد می‌شود و طولانی‌ترین شب سال رقم می‌خورد. در برخی نقاط کشور به این شب، شب چله نیز می‌گویند. شبی که برای ایرانیان نوعی دورهمی خانوادگی محسوب می‌شود. کوچکترها به دیدار بزرگ‌ترها می‌روند و سفره‌های رنگین پهن می‌شوند. شبی که افراد سعی می‌کنند با در کنار هم بودن و معاشرت کردن بگویند سرمای زمستان را به کمک هم تاب خواهند آورد و از طولانی بودن شب‌های زمستان هراسی ندارند. در این شب سنت‌های قدیمی و زیادی اجرا شده و برگزار می‌شود. شبیه خواندن شاهنامه و گرفتن فال حافظ که پای ثابت این شب هستند. یا هدیه دادن داماد به عروس یا طبخ غذاهای مختلف و خوراکی‌های متعدد. مگر می‌شود یک مهمانی بزرگ برپا باشد و جای خاصی برای خوراک، غذا و تنقلات در نظر گرفته نشده باشد؟ حالا تصور کنید باتوجه به گستردگی جغرافیایی ایران، چقدر این آداب و رسوم‌ها، خوراکی‌ها و سنت‌های شب یلدا می‌توانند گسترده باشند.

به‌طور مثال در تبریز در موسم یلدا «عاشیق‌ها» مى‌نوازند. عاشیق ها خنیاگران محلى هستند که اشعار و موسیقى آنان برگرفته از موسیقى مردمى است. آنها در حین اجراى برنامه داستان مى خوانند، فى البداهه شعر مى سرایند و ساز مى زنند.

در آذربایجان و بیشتر استان های ایران در این شب خانواده پسرى که با دخترى نامزد شده طى مراسمى شاد با ساز و دف هدایایى براى دختر مى‌فرستند.

آجیل با ناتلی

بردن هدیه به خانه عروس با عنوان "شب چله‌ای " از دیگر مراسم شب یلدا در استان خراسان به ویژه مناطق جنوبی این استان است. در این شب برای دخترانی که به تازگی نامزد شده‌اند، ازسوی خانواده داماد، هدایایی فرستاده می‌شود و خانواده‌های عروس و داماد دور هم جمع می‌شوند.

یلدا با ناتلی

در بیشتر شهرها و روستاهای آذربایجان شرقی رسم بر این است که کسانی که نامزد هستند در دوران نامزدی در این شب برای نامزدهای خود "خوانچه " طبق می‌فرستند؛ محتویات خوانچه‌ها عبارتند از شیرینی، پرتقال، سیب، انار، هندوانه، آجیل٬آیینه و پارچه که با پولک و تور تزیین می‌شود.

هنگام غروب، زنان فامیل هدایایی به رسم یاری به منزل داماد آورده و سپس طبق‌های آماده را بر سر افرادی که معین شده قرار داده و روانه خانه عروس می‌کنند و مادر عروس پس از تحویل طبق‌ها، هدایای مانند پول، شیرینی، جوراب و دستمال به آنها می‌دهد. فردای این شب مادر دختر تمام طبق‌ها را در اتاق میهمان چیده و از زنان فامیل برای صرف میوه و شیرینی دعوت می‌کند. همچنین علاوه بر فرستادن سهم چله برای نوعروس، در نخستین سال ازدواج زوج‌های تبریزی، پدر عروس قبل از غروب آفتاب سهم دختر و دامادش را که شامل هندوانه، میوه، آجیل، شیرینی، یک قواره پیراهنی باکفش و چادری روانه منزل آنها می‌کند. اگر شما هم امسال می خواهید برای عروستان چله ای بفرستید ما به شما قنادی ناتلی را پیشنهاد می کنیم٬ زیرا شیرینی ها و آجیل هایی با طراحی خاص یلدا را تدارک دیده که حتما از آن ها خوشتان خواهد آمد.

اما جدا از مراسم و آیین‌های خاص، بعضی از آداب غذایی مخصوص شب یلدا در شهرهای مختلف مشترک بوده و در سفره‌ی شب یلدای همه اقوام دیده می‌شود. برای نمونه می‌توان به میوه، شیرینی و آجیل شب یلدا اشاره کرد. هر جای ایران بروید در آجیل شب یلدای اقوام مختلف حتما کشمش، گردو، بادام، قیسی، برگه زردآلو یا برگه گلابی، انجیر و خرما پیدا می‌کنید. یا انار و هندوانه که جزء جدانشدنی سفره‌ی این شب طولانی به حساب می‌آیند. در فرهنگ ما رنگ قرمز نمادی از نور خورشید است. بنابراین دور از ذهن نیست که رنگ قرمز انار و هندوانه اشاره‌ای به همین موضوع داشته باشد و تمثیلی باشد از این‌که این شب طولانی نیز می‌گذرد و خورشید طلوع خواهد کرد.

شیرین‌کامی در شب یلدا

شیرینی هم بخشی از این شب قدیمی و طولانی به حساب می‌آید. مگر دورهمی و مناسبت خوش‌یمنی هست که در آن از شیرینی و به دنبال آن شیرین‌کامی خبری نباشد؟ شیرینی هم از آن اقلامی است که در گذشته‌ها به صورت خانگی و سنتی تهیه می‌شد اما تغییر ذائقه مردم در سال‌های اخبر، آن‌ها را به شیرینی و کیک‌های تهیه شده در قنادی‌های شهر بیشتر از پیش متمایل کرده است. شیرینی و کیک‌هایی که غالبا با حال‌وهوای یلدا آماده می‌شوند. با طعم و مزه و ظاهری که تداعی‌کننده‌ی این شب هستند. شیرینی تر، کاپ‌کیک، دسر، کیک‌های بزرگ مهمانی و انواع دیگر شیرینی‌ها در شکل و ظاهری شبیه هندوانه و انار و با حضور پررنگ رنگ‌های قرمز و سبز، نمای جدید و جالبی برای سفره شب یلدای ایرانی‌ها محسوب می‌شوند.

شیرینی های یلدایی

قنادی ناتلی شما را صدا می‌زند

کیک یلدایی ناتلی

قنادی ناتلی یکی از قنادی‌های معروف شهر تهران است که نگاه خوبی به تقویم و مناسبت‌های سالیانه دارد. این قنادی امسال نیز شب یلدا را فراموش نکرده است و از چند هفته قبل توجه و اهتمام زیادی را معطوف به این جشن ملی کرده است. اگر سری به یکی از چهار شعبه ناتلی در نقاط مختلف شهر بزنید، حتما وسوسه خریدن کیک یا شیرینی مخصوص شب یلدا به جانتان خواهد افتاد. رنگ‌های بسیار زنده و گرم شیرینی‌ها و قرمز پررنگ و سبز جان‌دار کیک‌ها خبر از طعمی به یادماندنی می‌دهند. انار و هندوانه‌هایی که قرار است کام شما را در طولانی‌ترین شب سال شیرین کنند. خامه‌ای به رنگ سبز و بعد تکه‌ای شکلات یا کیک به شکل برشی از هندوانه. یا قاچی از هندوانه‌ای خوش‌رنگ که با اولین گاز متوجه می‌شوید گرچه آب‌دار نیست اما شیرین و خوشمزه است. به‌خصوص که بافت کیک آن بسیار نرم و ترد تهیه شده است. یا انار بزرگی که دانه‌های دل آن نیز دیده می‌شود.

تا فرصت باقی است به یکی از شعب این قنادی مراجعه کنید. حتی می‌توانید ایتدا نمونه‌ای از این شیرینی‌ها را در صفحه اینستاگرام این قنادی ببینید. شما حتی می‌توانید با یک تماس، شیرینی یا کیک خود را به صورت تلفنی سفارش بدهید. پس یادتان باشد که وقت را از دست ندهید.

همچنین می‌توانید برای دیدن وبسایت ناتلی به آدرس روبرو مراجعه کنید : http://natli.ir

راستی تیزر زیبای تبریک یلدای ناتلی رو حتماً در آپارات ببینید.

یلدا ناتلی

مسابقه یلدای ناتلی

علاوه براین امسال قنادی ناتلی اقدام به برگزاری مسابقه یلدا هم نموده است که تنها کافیست از محصولات ناتلی در سفره شب یلدایتان عکس بگیرید و برای صفحه ناتلی در اینستاگرام ارسال کنید٬ عکس هایی که بیشترین لایک را دریافت کنند٬ برنده خواهند شد. جایزه مسابقه چی هست؟ نفر اول یک تبلت لنوو٬ نفر دوم یک ربع سکه و نفر سوم کارت هدیه صدهزار تومانی. پس عکس یادتون نره!

The post یلدایی خاطره انگیز در کنار ناتلی appeared first on آلامتو.

آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 328 تاريخ : يکشنبه 29 آذر 1394 ساعت: 19:34

daily-omen

فال روزانه 30 آذر

فال روزانه

امروز شما چگونه خواهد گذشت ؟

فروردین: تظاهر کردن دیگر فایده‌ای ندارد!! شما نمی‌توانید برای همیشه نشان دهید که فرد خوش بینی هستید. البته این موضوع نباید باعث نگرانی تان شود. عجیب اینکه حتی احساس آسودگی و فراغ بال می‌کنید؛ چرا که به هیچ وجه مجبور نیستید احساساتتان را از افراد دیگر مخفی کنید. سهیم کردن دیگران در ترس‌ها و نگرانی‌هایتان درهایی را به روی شما می‌گشاید که به سمت گفتگوهای زیادی در مورد موضوعات مهم سوق داده می‌شوید. به جای اینکه در برابر این تغییر مقاومت کنید، زندگی جدید خود را با آغوش باز بپذیرید.

اردیبهشت: به خاطر تغییراتی که تازگی در زندگی تان ایجاد شده، طی این چند هفته گذشته انتظارات شما از روابط دوستانه تان بیشتر شده است. خیلی خوب است که دوباره برای خود اهداف مهم تری را ایجاد کنید، البته قبل از اینکه واقعیت‌ها این کار را برایتان بکنند!! رویاهای کاذب و دورغین به شکست می‌انجامد، پس تا موقعی که فرصت دارید، واقعیت‌ها و حقایق مربوط به خود را دوباره بررسی کنید.

خرداد: امروز برایتان سخت است که دیگران را در احساسات خود سهیم کنید؛ چرا که شما نمی‌دانید چگونه بدون اینکه به کسانی که دوستشان دارید لطمه‌ای بزنید حقیقت را عنوان کنید. سخنان شما بر موضوعات حساسی اشاره می‌کنند و بنابراین اهمیت خیلی زایدی دارند. و بالاخره شما قصد و نیت خوبی دارید، اما شاید نتوانید آن را به خوبی اعمال کنید. پس بهترین راه این است که قبل از اینکه به طور بی اختیار و یکدفعه همه چیز را فاش کنید، آرام آرام صحبت‌های خود را شروع کنید تا بینید دیگران نسبت به حرف‌هایتان چه واکنشی نشان می‌دهند.

تیر: شما هنوز به ایده‌آل‌های خود نرسیده‌اید، ولی هنوز باید صبر کنید. خوشبختانه شما خیلی سرسخت بوده و الان لازم است که تا جایی که در توانتان است صبرکنید! تا موقعی که شما با کار سخت و کافی خودتان را در بوته آزمایش قرار می‌دهید، خوب است که دمدمی ‌مزاج بودنتان را نشان دهید. حتی اگر نتیجه‌ای که خواهانش بودید را هنوز ندیده‌اید، در مسیری که پا گذاشته‌اید باقی بمانید.

مرداد: شما برای هفته‌های متمادی روی صحنه بودید! ولی حالا زندگی شما کاملاً آماده ورود به مراحل بعدی است. شما پیش از این احساس می‌کردید انرژی تان در حال کمتر شدن است، اما هنوز هم مباحثی که مربوط به ابراز کردن احساسات می‌شود فوق العاده قدرتمند هستند. به جای اینکه در جستجوی راه‌های جدیدی برای نشان دادن خودتان و حرف زدن باشید، تجربیات به یادماندنی خود را مطرح کنید. دوباره بازگو کردن داستان‌هایی که مربوط به حوادث گذشته هستند بهتان کمک می‌کند تا احساسات‌تان را در مورد اتفاقات جدید بیان کنید.

شهریور: شما خیلی تلاش می‌کنید که دامنه اطلاعات کامل و خوبی داشته باشید، اما مثل اینکه به خاطر شخصی که در زمینه گزارش دادن حقایق خیلی مورد اطمینان نبوده است دچار سوءتفاهم شده‌اید. هم اکنون افراد دیگر شاید حتی متوجه هم نشوند که بخش خیلی مهمی ‌از حوادث روی داده را از دست داده‌اند، اما شما مانع آنها نشوید و بگذرانید فرجام و نتیجه غلطی که دلشان می‌خواهد را در ذهنشان ترسیم کنند. فقط به افراد دیگر تکیه نکنید که حقیقت را بهتان بگویند، شما تنها کسی هستید که می‌توانید به طور کامل حقیقت را به خودتان بگویید!

مهر: شاید شما واقعا فکر می‌کردید این چند روز تعطیلی باید چیز کاملاً متفاوتی باشد. شاید هم نسبت به تعطیلات محدودتر فکر می‌کردید باید متفاوت باشد. اما شما می‌خواستید که دوباره سنت‌های قدیمی ‌را زنده کرده و حیات تازه‌ای بهشان بدهید و تا حدودی هم به این خواسته خود رسیده‌اید تا جایی که به ریشه و اصالت خود نزدیک‌تر شده‌اید. به خاطر فرصت‌هایی که از دست داده‌اید اعصاب خود را خرد نکنید، هیچ زمانی مثل همین لحظه برای شروع کردن مناسب نیست. پس مراسم جادویی خود را برگزار کرده و افراد خاصی را نیز در آن سهیم کنید.

آبان: در ماه گذشته نگرانی‌های مالی شما بیشتر شده بودند، تا جایی که شما آرزو می‌کردید درآمد ثابتی داشته باشید. باوجود این در حال حاظر شما خیلی مطئن نیستید و هنوز هم ناراحتی‌هایی وجود دارد. به خاطر اصلاح کردن دیدگاه‌هایتان در مورد جهان واقع از رسیدگی به اهداف خود صرف نظر کنید. اگر مجبور شدید برنامه‌هایتان را نیز معوق بگذارید و خیلی بلندپروازی نکنید، وگرنه زندگی تان دچار عدم تعادل خواهد شد.

آذر: مثل اینکه جشن و مهمانی تمام شده است!! اما در آخرین روزی که خورشید در نشانه شما حضور دارد می‌توانید موج شدیدی از انرژی را در خود احساس کنید. شما وقتی می‌بینید که چگونه به موضوعی که ابتدا زیاد برایتان مهم نبوده علاقه مند شده‌اید خودتان هم شگفت زده خواهید شد! اما همان طوری که رویاها و خیالات رشد پیدا کرده و بزرگ می‌شوند، گرفتاری‌ها نیز شروع می‌شوند. حالا شما باید به طور کامل با لزوم و اهمیت فکر کردن دوباره به کل زندگی خود مواجه شوید. برایتان خوب است که روی رویاهای خود دوباره سرمایه گذاری کرده و بهترین کارهایی که در توانتان است را انجام دهید تا آنها را زنده کنید.

دی: برای شما خیلی اهمیت دارد که تا فردا که خورشید وارد نشانه تان می‌شود تمام کارهای ناتمام مربوط به اداره و یا خانه را تمام کنید. متاسفانه هم اکنون تمام نکات مبهم تبدیل به کشمکش و مجادله می‌شوند. ساده سازی کارها تبدیل به امری کاملاً پیچیده شده است. باهمه این احوال وارد شدن به ماه تولد شما بهتان توانایی می‌دهد فرصتهای جدیدی برای خود خلق کنید.

بهمن: این وقت سال برای بیشتر مردم زمان معاشرت‌های اجتماعی است، اما این موضوع در مورد شما به حداکثر خود رسیده است. باوجود خورشید و بهرام که در یازدهمین خانه شما، یعنی خانه دوستان، حضور به هم می‌رسانند، شما سعی می‌کنید قبل از اینکه زمان بهره برداری از انرژی تان فرا برسد، فعالیت‌تان را در حوزه مربوط به خود کمی‌ بیشتر کنید. شما در حال رسیدن به نقطه عطفی هستید که خودتان به تنهایی از این موقعیت سود فراوان خواهید برد، پس لزومی‌ ندارد در برابر تغییراتی که در پیش است مقاومت کنید.

اسفند: اگر از رقابت‌های بی رحمانه خسته شده‌اید، الان می‌توانید خودتان را برای یک مرخصی از محل کارتان آماده کنید. این مرخصی می‌تواند به اندازه یک روز کوتاه باشد، ولی می‌تواند احساسات عمیق شما را نسبت به آنچه که از زندگی می‌خواهید بیدار کند. اگر نتوانستید هر تغییر مهمی ‌که دلتان خواست ایجاد کنید ناراحت و مایوس نشوید. هم اکنون نزدیک‌تر کردن رویاهایتان به واقعیت شاید بهترین استراژی‌ای باشد که می‌توانید داشته باشید.

The post فال روزانه : فال امروز 30 آذر appeared first on آلامتو.

آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 270 تاريخ : يکشنبه 29 آذر 1394 ساعت: 18:32

Dubai

هر روز افراد زیادی به سفر می روند، یکی برای گذراندن تعطیلات و دیگری برای سفرکاری ولی آنچه در تمامی آنها مشترک می باشد این است که سفر به جزء لاینکف زندگیشان تبدیل شده است. امروزه در اکثر نقاط دنیا، سایت های رزرواسیون هتل و بلیط، با ارائه خدمات متنوع سفر این نیاز ها را به بهترین شکل ممکن تامین می کنند و به اولین انتخاب هر مسافری تبدیل شده اند. این در حالی است که بر خلاف سایر کشورها، در ایران افراد با مراجعه حضوری به آژانس های مسافرتی با وجود اتلاف وقت و هزینه بیشتر، معمولا با یک سری خدمات محدود روبرو می شوند.

شرکت الی گشت همگام با تحولات جدید در صنعت گردشگری و حرکت شرکت های بین المللی به سمت حضور آنلاین، سایت رزرو آنلاین بلیط هواپیما، هتل و تورهای خارجی را با امکان رزرو آنلاین بیش از200،000 هتل و 900 ایرلاین معتبر بین المللی در12،000 شهر سرتاسر جهان به صورت ریالی فراهم نموده است. الی گشت این کار را از طریق برقراری ارتباط یکپارچه با برترین سیستم های رزرواسیون بلیط و هتل در جهان (GDS) انجام داده است و آن را به شبکه گسترده خود (که از ارتباط مستقیم با ایرلاین های داخلی و خارجی و هتل های معتبر مسیرهای مطرح توریستی از قبیل: ترکیه، دبی، تایلند، مالزی، چین، هند، مالدیو، آفریقای جنوبی، برزیل، روسیه و ... ایجاد شده است) وصل نموده است تا در کنار پروازهای چارتر، هتل های گارانتی و تور های خارجی که در قالب پکیج ارائه می دهد، مشتری بتواند با توجه به نیاز خود، خدمات مختلف سفر را انتخاب نماید. به همین منظور قصد داریم در ادامه به برخی از امتیازات سایت الی گشت اشاره داشته باشیم:

رزرو همزمان بلیط + هتل و سایر خدمات سفر:

سایت الی گشت به شما این امکان را می دهد با توجه به نیاز خود، تمامی اجزای یک تور را مجزا یا در کنار هم سازماندهی و در نهایت خریداری نمایید. برای مثال اگر کسی قصد خرید پرواز استانبول داشته باشد می تواند در ادامه فرآیند خرید، خدمات مسافرتی دیگری در استانبول از قبیل: ترانسفر تا فرودگاه امام خمینی، CIP، ترانسفر فرودگاهی تا هتل و بالعکس، ویزا (در صورت وجود)، گشت شهری، بیمه مسافرتی و .... را درخواست نماید. شرایط برای کسی که فقط به دنبال اقامت در یک هتل استانبول هست نیز به همین صورت می باشد. در نهایت هم، کسی که به تمامی این خدمات نیاز دارد می تواند با انتخاب گزینه بلیط هواپیما + هتل در قسمت تور، برای هر شهری در جهان، همزمان و به راحتی اقدام بهرزرو آنلاین بلیط، هتل و سایر خدمات نماید.

eli1

تنوع بالا:

در قسمت جستجوی پرواز یا هتل، کافیست شهر مقصد، تاریخ رفت و برگشت و تعداد همراهان را مشخص کنید تا با تعداد بیشماری انتخاب روبرو شوید، به طور مثال در مسیر دبی، علاوه بر پروازهای موجود تمامی شهرهای ایران به دبی، برای شما بیش از 600 هتل در دبی نمایش داده می شود که در صورت انتخاب، در لحظه رزرو و واچر آن برای شما ایمیل می شود. این در حالی هست که در آژانس ها، پکیج هر مسیر شامل تعداد محدودی هتل آفلاین می باشد، به این معنی که مسافر ممکن است در صورت پر بودن مجبور باشد هتل دیگری را جایگرین نماید.

eli2

قیمت مناسب:

یکپارچه شدن الی گشت به برترین سیستم های رزرواسیون جهانی در کنار ارتباط مستقیم با ایرلاین ها و کارگزاران مطرح منطقه، نه تنها باعث تنوع بالا در خدمات مسافرتی شده است بلکه باعث شده شما به بهترین قیمت های ممکن دسترسی داشته باشید، در حالی که در آژانس های مسافرتی قیمت ها، غالباً از یک کارگزار خاص گرفته می شود که لزوما پایین ترین قیمت نمی باشد و در صورتی که هتل برای مسافرین تخفیفی در نظر بگیرد، آژانس بدلیل ارتباط غیر مستقیم، یا دیر آن را در اختیار مشتریانش قرار می دهد یا ترجیح می دهد اصلا آن را برای مسافر لحاظ نکند! ولی در سایت الی گشت به محض آنکه هتل تخفیفی را ارئه دهد، شما قادر به مشاهده و استفاده از آن تخفیف هستید. در همین راستا، گذاشتن تیک تخفیف ویژه در فیلتر های سمت راست سایت برای آن دسته از دوستانی که همیشه دنبال نرخ های استثنایی هستند شدیداً توصیه می شود.

eli3

سرویس و نوع اتاق ها:

اگر به پکیج آژانس های مسافرتی دقت نمایید متوجه می شوید در انتخاب اتاق های هتل با محدودیت های بیشماری مواجه هستید: حداکثر 3 بزرگسال می توانند در آن اقامت نمایند، اتاق ها به صورت معمولی و استاندارد ارائه می شود، از قبل سرویس غذایی آن مشخص شده است (به همراه صبحانه یا با خدمات ALL) و ... . حال اگر یک خانواده 5 نفره بخواهد در یک اتاق اقامت داشته باشد تکلیف چیست؟ آیا این امکان برای شما وجود دارد که در لحظه اتاق رو به دریا انتخاب کنید؟ اگر به دلایلی صبحانه یا خدمات ALL را نخواهید می توانید آن را از هزینه های هتل کم کنید؟ آیا در هتلی می شود برای کودکان هیچ پول اضافی پرداخت نکرد؟ همه اینها امکاناتی هست که به سادگی در سایت الی گشت در اختیار شما قرار گرفته تا دقیقا مطابق با نیاز های خود اتاق را رزرو نمایید.

eli4

اطلاعات کامل:

علاوه بر قیمت، مطمئناً امکانات و موقعیت یک هتل در انتخاب شما تاثیر گذار می باشد. بر خلاف پکیج های کاغذی آژانس ها، در سایت الی گشت برای تمامی هتل ها، اطلاعت کاملی از قبیل: امکانات، موقعیت مکانی و عکس های هر هتل جمع آوری شده و با کلیک روی دکمه جزئیات هر هتل قابل دسترس می باشد. همچنین با استفاده از فیلتر های سمت راست سایت، شما قادر هستید هتل های موجود در یک منطقه خاص را گلچین کنید یا بر اساس نیاز خود، هتل هایی با یک امکان خاص را راحت بیابید.

eli5

فرآیند ساده خرید و پرداخت آنلاین:

فرآیند رزرو پرواز، هتل و تور در سایت الی گشت به صورت کاملاً ساده و کاربر پسند طراحی شده است تا مسافر با توجه به نیاز خود و امکانات سایت ، رزرو آنلاین خدمات مسافرتی خود را انجام و بعد از پرداخت با کارت های عضو شتاب، بلیط پروازی یا واچر هتل را در لحظه از طریق ایمیل دریافت نماید.

eli6

پشتیبانی:

در صورت بروز هرگونه ابهام یا سوال در فرآیند خرید آنلاین، شما می توانید در هر لحظه با تماس با سامانه 8540-021 از راهنمایی های کارشناسان ما استفاده نمایید. همچنین می توانید با مراجعه به لینک راهنمایی رزرواسیون با خدمات ارائه شده بیشترآشنا شوید.

The post الی‌گشت؛ سامانه جامع رزرو آنلاین پرواز، هتل و تورهای خارجی appeared first on آلامتو.

آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 389 تاريخ : يکشنبه 29 آذر 1394 ساعت: 17:32

adolf-hitler-in-colour.jpg

در زمینه‌ی قساوت قلب و ستمگری کم تر کسی به پای آدولف هیتلر می‌رسد؛ دیکتاتور نازی که عامل مرگ ۶ میلیون یهودی در هلوکاست بود.(و بعداً حتی مسبب مرگ غیرنظامیان بیش تری در طول جنگ جهانی دوم بود.)

ولی به رغم آن که یکی از مستندترین آدم‌های تاریخ است، هنوز چند چیز درباره‌ی او هست که آدم‌ها نمی‌دانند. یا دستِ کم، چند چیز هست که عموماً نادیده گرفته می‌شود. که، بنا بر مستندات، قابل درک است.

این هم ۱۰ چیز درباره‌ی هیتلر که نمی‌دانستید.

۱. بیش از یک بار با پذیرش هیتلر در مدرسه‌ی هنر مخالفت شده است

می دانیم که شکست در حرفه‌ی هنری نهایتاً به زندگی فایستی او انجامید، ولی احتمالاً نمی‌دانستید که او در واقع دو بار برای شرکت در مدرسه‌ی هنر اقدام کرده بود- و بار دوم آن چنان سخت با پذیرش‌اش مخالفت شد که حتی به او اجازه ندادند سر جلسه‌ی آزمون ورودی بنشیند. حتی حالا، هنرشناسان معتقدند هیتلر یک هنرمند نیمه متوسط بوده است. هیتِ بیچاره!

۲. در بحث هنر، غافلگیر‌کننده است که: هیتلر عاشق هنرمندان نامی آلمان بود

علاقه‌ی هیتلر را به هنرمندان کلاسیک آلمان در کارش می‌توان دید، و به همین دلیل است که به راحتی می‌توان شباهت‌هایی میان طرح‌های هیتلر و آثار هانس تومای نقاش یافت. دیگر هنرمندان محبوب‌اش چه کسانی بودند؟ آلبرت دورر، لوکاس کراناخ دِ الدر، و یوهانس ورمیر- که تمامشان احتمالاً ترجیح می‌دادند هنرمند محبوب او نباشند!

۳. او با گرفتن عکس‌هایی از خودش با ژستِ سخنرانی... پیش از سخنرانی‌های‌اش تمرین می‌کرد

هیتلر، والا مقامِ خودبزرگ بین، آن قدر به فکر عکس‌اش بود که از هاینریش هافانِ عکاس می‌خواست از او در حالت سخنرانی عکس‌هایی بگیرد، تا ببیند قیافه‌اش چقدر خفن است! خبر خوش برای ما این که، به رغم دستور به نابود کردن عکس‌ها، هافمان این کار را نکرده و در عوض بعدها آنها را در خاطرات‌اش آورده است.(و از این کارش همه‌ی ما واقعاً سپاس گزاریم.)

3zer.jpg

۴. بی‌حساب و کتاب پول خرج می‌کرد

هیتلر در کل(مسلماً) خارج از کنترل بود، ولی شرح حال نویس ولکر اولریچ اخیراً فاش کرد درحالی که تظاهر می‌کرد "مردی مردمی باشد" در واقع هزاران مارک صرفِ تجملات می‌کرد(خودرو، نوشیدنی، البسه، و غیره). پول را فقط صرف خرید چه چیزی نمی‌کرد؟ مالیات بر درآمد. و البته چون مالیاتی پرداخت نمی‌کرد!

۵. یک بار به هیتلر دستور داده بودند سبیل‌اش را بزند

هیتلر و سبیل‌اش بهتر از هر کس دیگری که من می‌توانم مقایسه کنم به هم می‌آمدند، ولی سبک ترجیحی سبیل‌اش در واقع گونه‌ای از سبیل‌های دسته موتوری بوده است. از بخت بدش، در خلال خدمت سربازی در جنگ جهانی اول به او دستور داده‌اند سبیل‌اش را به حدی اصلاح کند که زیر ماسک ضد گاز جا بگیرد. (که کارساز واقع نشد- او دچار گازگرفتگی و موقتاً نابینا شد.)

5zer.jpg

۶. او عاشق دیزنی بود

هر چه زودتر سعی کنیم از شناخت هیتلر دست برداریم، بهتر است. هرچند برای ما دیزنی معرف فیلم‌های کودک است، برای جناب دیکتاتور، نماد پیشرفت فناوری بود چون "سپید برفی" در زمان پخش‌اش در ۱۹۳۷ کارتون‌های زیبای تاثیرگذاری نشان می‌داد. شایع است به خاطر جلوه‌های ویژه‌اش، شدیداً به "کینگ کونگ" علاقمند بود و آن فیلم و فیلم‌های جنگی را مکرراً تماشا می‌کرده است.

۷. علاقمندی وافر هیتلر به واگنر پیش از جنگ جهانی دوم آغاز شد

در ۱۲ سالگی، هیتلر اتفاقی به واگنر برخورد کرد ولی او حتی برنگشت پشت سرش را نگاه کند. در "نبرد من" می‌نویسد که او پس از پیوستن به اپرا "لوهنگرین"، معتاد بوده است. طبق گزارش‌ها هیتلر تا زمان نوجوانی‌اش مدام از مدرسه فرار می‌کرده است تا در آن اپرا شرکت کند. (به جای این کار احتمالاً به آن کلاس‌های هنر می‌رفته است.)

۸. شایع است هیتلر یک گله سگ سخنگو پرورش داده بود

طبق گفته‌ی دکتر جان بوندسون، هیتلر و مریدش سگ‌های "آموزش دیده ای" را جمع کرده بودند که با آنها ارتباط برقرار می‌کردند(از طریق کوبیدن پنجه‌هایشان، پارس کردن، و تکان دادن دمشان)- و حتی یکی از آنها را یاد داده بودند پارس کند: "نبرد من! " این سگ‌ها(ظاهراً) قرار بوده است در جنگ به هیتلر کمک کنند، که با توجه به علاقه‌ی هیتلر به سگ‌های اش، به وندی و بلا، تا حدودی معقول به نظر می‌رسد.(که بلا را پیش از کشتن خودش، کشت! )

8zer.jpg

۹. هیتلر گیاه خواری بود که درباره‌ی تستِ غذا بسیار جدی بود

در کمال تعجب(فقط من باب مزاح)، هیتلر یک شخص بدگمان(پارانویایی) بود. در واقع، آن قدر بد گمان بود که کسانی را استخدام می‌کرد تا غذا را پیش از او بچشند، از یک طرف این آدم‌ها از خوردن بهترین غذاهای آلمانی لذت می‌بردند(در زمان قحطی و جیره بندی). و از طرف دیگر؟ پس از هر تلاشی که برای ترور او صورت می‌گرفت، اصولاً غذاچشنده‌ها را زندانی می‌کرد که طبق گفته‌ی مارگوت ووئلک، مجبور بودند از بدترین مصائب رنج ببرند.

۱۰. تنها بازیگر مورد علاقه‌اش در ۲۰۱۱ در گذشت

بازیگر مورد علاقه‌ی هیتلر- یوهانس هیسترز هلندی الاصل- در سن ۱۰۸ سالگی در گذشت. ولی، به رغم محبوب جناب دیکتاتور و حزب نازی بودن، هیسترز هنوز مجاز بود فیلم بازی کند چون متحدین فکر می‌کردند او اسیر تبلیغات نازی‌ها شده است. ولی، چون او واقعاً برای رژیم نازی فیلم بازی کرده بود، به مدت چند دهه شدیداً تحت نظر بود.

The post 10 دانستنی جالب در مورد آدولف هیتلر appeared first on آلامتو.

آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 394 تاريخ : يکشنبه 29 آذر 1394 ساعت: 15:40

نادیا مراد

نادیا مراد

دختری ایزدی به نام "نادیا مراد" در جلسه شورای امنیت سازمان ملل سخنانی درباره برده داری داعش و ظلم و ستم آنان به زنان و کودکان به زبان آورد و اعضای جلسه این شورا را به گریه انداخت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از تارنمای میدل ایست آنلاین: نادیا مراد در جلسه ای که شورای امنیت برای بررسی مساله " قاچاق انسان در زمان جنگ" برگزار کرده بود ، از این نهاد بین المللی خواست که بیش از 3 هزار زن و کودک ایزدی را از اسارت گروه تروریستی داعش نجات دهد.

نادیا درجلسه روز پنجشنبه شورای امنیت گفت: داعش زنان و دختران ایزدی به بردگی گرفته شده را می فروشد و هزاران ایزدی در مناطق تحت تصرف این گروه تروریستی انواع رنج و دردها را تحمل می کنند.

این دخترعراقی که هم اکنون درآلمان به سر می برد ، گفت: درخواست ما از شورای امنیت این است که برای آزادسازی بیش از 3 هزار و 400 زن و کودک ایزدی از دست داعش وحشی و بی رحم تلاش کند، قاچاق انسان را کشتار جمعی بداند، پرونده ای در دیوان کیفری بین المللی برای پیگیری جرایم و جنایات داعش باز کند و همه مناطق ایزدی نشین اشغالی را آزاد کرده و روستای کوجو را برای دفن کشته های ایزدی بازپس بگیرد.

روستای کوجو در جنوب شهر سنجار در استان نینوا واقع است.

نادیا که مدتی اسیر داعش بود و سرانجام توانست فرارکند، همچنین خواستار حمایت بین المللی از مناطق ایزدی نشین و اقلیت های درمعرض خطر شد و گفت که ایزدی ها برای بازگشت به مناطق خود نیاز به حمایت بین المللی دارند، باید از بودجه لازم تحت نظارت بین المللی برخوردار شوند و مناطق آنها بازسازی شود .

این دخترایزدی خواستار پناه دادن به آوارگان ایزدی شد و خطاب به کشورهای جهان گفت : مرزهای خود را به روی ما قربانیان باز کنید . حق ماست که برای حفظ عزت خود به دنبال کشوری امن باشیم.

نادیا گفت: هرروز صدها نفر جان خود را به خطر می اندازند و ما امروز از شما می خواهیم که به ایزدی ها و دیگر اقلیت های در معرض خطر خصوصاً قربانیان قاچاق انسان پناه بدهید.

وی در پایان سخنان خود با درخواست از شورای امنیت برای ریشه کنی داعش گفت: درخواست ما ریشه کنی همیشگی داعش و تحویل همه قاچاقچیان انسان و عاملان کشتار جمعی به دست عدالت است تا زنان و کودکان عراق ، سوریه ، نیجریه ، سومالی و دیگر جاهای جهان در آرامش زندگی کنند.

The post شورای امنیت برای دختر ایزدی اشک ریخت! appeared first on آلامتو.

آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 257 تاريخ : يکشنبه 29 آذر 1394 ساعت: 14:38

هنرمند سوری برای ترسیم درد و زجر مردم کشورش دست به خلق آثار کم‌نظیری زده است.

به گزارش آلامتو به نقل از مجله مهر: نزار علی بدر، هنرمند سوری با سنگ‌های کوچک آثار هنری کم‌نظیری درست کرده که ترسیم کننده درد و زجر مردم کشورش است.

هنرنمایی با سنگ - هنرمند سوری

هنرنمایی با سنگ - هنرمند سوری

هنرنمایی با سنگ - هنرمند سوری

هنرنمایی با سنگ - هنرمند سوری

هنرنمایی با سنگ - هنرمند سوری

هنرنمایی با سنگ - هنرمند سوری

The post هنرنمایی با سنگ برای نمایش رنج و سختی! appeared first on آلامتو.

آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 264 تاريخ : يکشنبه 29 آذر 1394 ساعت: 14:38

دونیت سالمندان

دونیت سالمندان

آفرینش لحظه های سبز سالمندی به روش تامین سرمایه جمعی (کراودفاندینگ)

مشارکت عمومی برای اجرای پروژه طراحی منظر آسایشگاه سالمندان

پروژه لحظه ها (آفرینش سبز لحظه های سالمندی) در وبسایت دونیت شروع به کار کرد. هدف از این پروژه تامین سرمایه لازم برای اجرای یک طرح منظر برای زیباسازی محوطه یک آسایشگاه سالمندان است. در این آسایشگاه چهل خانم با میانگین سنی حدود 70 سال نگهداری می شوند که نیمی از آنها دچار اختلال حافظه هستند. یکی از مشکلات آنها ناتوانی در برقراری رابطه با لحظه حال است و اینکه چگونه با حواس پنچگانه شان در ارتباط باشند تا تجربه شادتری از لحظات باقی مانده زندگی شان داشته باشند. این سالمندان بیشترین ساعات روز را در خلوتِ ذهن خود سپری می‌کنند و کمتر تمایل به گفتگو با یکدیگر دارند و محیط آسایشگاه تنها سهم آنها از دنیای بیرون است؛ سهم کوچکی که با آنچه نیازواقعی آنهاست فاصله زیادی دارد.

دونیت

طراحی این پروژه سال گذشته به سفارش مدیریت آسایشگاه توسط خانم نسترن ناصریان و با همکاری آقای رضا مفاخر صورت گرفته اما به دلیل نبود بودجه، تا کنون اجرا نشده است. اهداف طراحان این پروژه را می شود به این صورت خلاصه کرد:

- می خواهیم یک فضای سرزنده برای سالمندان ایجاد کنیم...
- می خواهیم از طریق خلق فضای زیبا حضور آنها را در لحظه قشنگ تر کنیم...
- از طریق تماس با حواسش پنج گانه زیبایی را برای آنها تداعی کنیم. دیدن رنگ ها، لمس کردن گل ها و برگ ها، شنیدن صدای آب و برخوردش با سنگ...
- می خواهیم مسؤلیت اجتماعی خودمان را به عنوان طراح و معمار انجام دهیم...
- می خواهیم ترس از سالمند شدن را با لذتِ آسایش و فراغت جایگزین نماییم...
در حقیقت این پروژه به شیوه مشارکتی طراحی شده است. خلاصه این داستان را می توانید در این لینک ببینید.

بر خلاف پروژه های معمول که بیشتر بر خواسته های کارفرما متمرکزند، طراحان این پروژه در زمان طراحی از نظرات تمامی بانوان ساکن آسایشگاه سالمندان استفاده کرده اند. در حقیقت آنها برای رسیدن به ایده های اولیه طراحی مصاحبه هایی با ساکنین آسایشگاه انجام داده اند و سعی کرده اند نظرات آنها را در طرح اعمال کنند. این پروژه به لحاظ استفاده از ایده «طراحی مشارکتی» در ایران یک پروژه پیشرو به حساب می آید. اما با وجود خلاقانه بودن فرآیند طراحی و اثر اجتماعی بالای پروژه، اجرای آن به دلیل نبود بودجه با مشکل مواجه شده است.

بعد از یکسال تعلیق، آشنایی طراحان با وبسایت دونیت و مقوله کراودفاندینگ،آنها را بر آن داشت تا با کمک کسانی که برایشان شرکت در فعالیت های اجتماعی و تاثیرگذار اهمیت دارد هزینه های اجرای این پروژه را تامین کنند و در اجرای پروژه ای که به صورت مشارکتی طراحی شده است از تامین سرمایه جمعی استفاده نمایند. طراحان این پروژه هزینه های اجرا را به حداقل رسانده اند و قصد دارند در صورتی که مبلغ بیشتری جمع آوری شد بر اساس بودجه، طرح را بهتر کنند و نتیجه را به رویایی که سالمندان ساکن آسایشگاه برای سالهای پایانی زندگی خود داشته اند نزدیکتر نمایند.

2

آنها حساسیت معماران و طراحان نسبت به مسائل اجتماعی و خلق فضای بهتر برای اقشار آسیب پذیر و نیازمند را بخشی از مسئولیت اجتماعی خود و همکارانشان می دانند و امیدوارند این پروژه نقطه شروعی باشد برای طراحی و اجرای پروژه هایی که هر چند مقیاس کوچکی دارند اما می توانند در ارتقای کیفیت زندگی استفاده کنندگان بسیار موثر باشند؛ تغییرات کوچکی که محیط فیزیکی شهرها و محلات ما بسیار به آنها نیازمند است. در حقیقت این پروژه که به صورت مشارکتی طراحی شده است، قصد دارد از تامین سرمایه جمعی برای اجرا کمک بگیرد. در حقیقت این موضوع علاوه بر اینکه  قصد دارد نگاه افراد جامعه را به مقوله سالمندی تغییر دهد، می خواهد که مسؤلیت‌پذیری طراحان و معماران را در ایجاد تغییرات اجتماعی، هویت شهری و حفظ محیط زیست ارتقا بخشد.

این پروژه خاص قصد دارد علاوه بر اینکه آغازگر شیوه نوینی در بهبود کیفیت محیط فیزیکی برای فضاهای عمومی و نیمه عمومی  شهر است، تعریف زمان کهنسالی را از یک دوره ناتوانی و کسالت، به زمانی برای فراغت و آسایش تغییر دهد و برای سالمندان لحظات سبزتر و شادتری را در سالهای پایانی عمرشان رقم بزند.

به منظور تامین 8 میلیون تومان هزینه اجرای این طرح به روش مشارکت جمعی یا کراودفاندینگ، صفحه ای در وبسایت دونیت طراحی شده که تمامی اطلاعات پروژه و میزان کمک های جمع آوری شده تا این لحظه در آن قرار داده شده است.

lahzeha.2nate.com

شما خواننده عزیز تنها حدود 10 روز فرصت دارید که با کمک‌های هرچند اندک خود، قدمی مؤثر برای کمک به خلق لحظات سبزبرای  سالمندان این آسایشگاه بردارید.
امیدواریم که دسته قابل توجهی از مشارکت‌کنندگان در این حمایت از این پروژه و انتشار آن در شبکه های اجتماعی، خوانندگان خوب سایت آلامتو باشند.

The post آفرینش لحظه‌های سبز سالمندی appeared first on آلامتو.

آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 236 تاريخ : يکشنبه 29 آذر 1394 ساعت: 11:44

رازهای زیبایی beauty-tricks

رازهای زیبایی beauty-tricks

از جمله رازهای زیبایی عجیب و غریب خانم‌ها این‌ها هستند: مالیدن قهوه روی ران ها برای مبارزه با سلولیت و استفاده از جوش شیرین روی دندان‌ها برای سفیدتر کردن آن‌ها.

ترفندهای دیگر عبارتند از: شستشوی موها با تخم مرغ خام یا آب‌جو برای براق کردن آ‌ن‌ها و زدن خمیر دندان روی لکه‌ها و جای نیش حشرات برای کمک به بهبود آن‌ها.

پژوهشی که در مورد رژیم‌ها، عادات و آداب و رسوم زیبایی تحقیق کرده، دریافت که ده درصد زنان حاضرند هر نکته عجیب و غریب زیبایی را امتحان کنند، به شرط آنکه باعث شود ظاهر بهتری داشته باشند و ده درصد گفتند که عاشق جدیدترین مدهای زیبایی هستند. خوابیدن با پوشیدن یک جوراب پر از مرطوب کننده و برس کشیدن موها با پودر تالک نیز رایج می‌باشد.

کارهای عجیب و غریبی که زنان انجام داده بودند، در ادامه آمده است. این تحقیق جامع از ۲۰۰۰ زن و توسط متخصصین مراقبت از پوست Simple انجام شد. زنان این مطالعه گفتند که حاضرند برای آخرین و جدیدترین محصول زیبایی، به طور متوسط ۳۵۰ هزار تومان هزینه کنند.

سخنگوی Simple گفت: این لیست عجیب و غریب از نکات و ترفندهای زیبایی، کارهایی را نشان می‌دهد که برخی زنان برای زیبا به نظر رسیدن انجام می‌دهند و اینکه بعضی از این نکات، چقدر گیج کننده هستند.

زنان نسبت به محصولات و نکات زیبایی رویکردهای متفاوتی دارند، بعضی دوست دارند جدیدترین نوآوری‌ها را بپذیرند و بقیه ترجیح می‌دهند به چیزهایی که می‌دانند، عمل کنند. ما می‌خواستیم از خانم‌ها نظرسنجی کنیم تا بفهمیم آن‌ها از کدام درمان‌های زیبایی جایگزین استفاده می‌کنند و رویکرد آن‌ها نسبت به جدیدترین محصولات ضروری چیست.

بررسی نشان داد راه حل‌های معمولی‌تر برای حفظ ظاهری جوان، شامل نوشیدن مقدار زیادی آب، شیر و آب قره قاط است.
سایر راه حل‌های غیر متعارف عبارتند از: مالیدن توت فرنگی روی صورت برای به حداقل رساندن ظاهر کک و مک‌ها و اضافه کردن شکر به صابون برای لایه برداری.

نکات برطرف کننده چین و چروک‌ها این‌ها بودند: خوابیدن به پشت برای جلوگیری از افتادن خط روی صورت و خریدن یک روبالشی ابریشمی.
این نظرسنجی، نظرات خانم‌ها درباره روش‌های خشن زیبایی را مورد بررسی قرار داد و از هر ۵ زن، یک نفر گفت آن‌هایی که برای جوان ماندن به زیر تیغ می‌روند، خودخواه و مجذوب خود هستند.
نزدیک به یک سوم از آن‌ها گفتند که آن‌ها پولشان را هدر می‌دهند.

هنگامیکه از آنها پرسیده شد کلید جوان به نظر رسیدن چیست، سه چهارم خانم‌ها گفتند داشتن یک رژیم غذایی سالم.
دو سوم از آن‌ها نوشیدن مقدار زیادی آب را به عنوان کلید حفظ جوانی اعلام کردند اما ۵۷ درصد گفتند که این مساله به ژن‌هایی که با آن متولد شده‌اید، بر می‌گردد.
یک سوم از آنها، جوانی را به داشتن یک روال زیبایی خوب روزانه و پاک کردن آرایش به طور منظم، نسبت دادند. ۱۴ درصد گفتند که به منظور جوان ماندن، مواد غذایی خاصی می‌خورند که محبوب‌ترین آن‌ها بروکلی و سپس روغن ماهی بود.
دو سوم گفتند که متوجه ادعاهای متناقض محصولات زیبایی شدند که گیج کننده بود. ۱۰ درصد هم گفتند: هر چیزی ارزش یک بار امتحان کردن را دارد.

سخنگوی Simple افزود: این بررسی نشان می‌دهد که بسیاری از زنان حاضرند برای پیدا کردن رژیم زیبایی مناسب، کارهای عجیب و غریب انجام دهند. بسیاری از زنان حاضرند برای مقابله با روند پیری، کارهای عجیب و غریب انجام دهند و این انتخاب آن‌هاست. اما توصیه ما این است که به جای اینکه خودتان را تحت فشار قرار دهید تا آخرین مدها یا هر عمل جراحی تهاجمی را امتحان کنید، از یک سبک زندگی سالم پیروی کنید.

توصیه ما این است که یک روال سالم در پیش بگیرید تا پوست‌تان به خاطر آن، سپاسگزار شما باشد. شما فقط یک پوست دارید، پس مراقب آن باشید.
در Simple ما معتقدیم که مراقبت از ظاهر شما باید ساده و آسان باشد.

۵۰ مورد از بهترین نکات زیبایی توسط خانم‌های انگلیسی

۱. قرار دادن خیار روی چشم‌ها برای بانشاط کردن آن‌ها.
۲. هر روز ۲ لیتر آب بنوشید.
۳. قرار دادن خمیر دندان روی لکه‌ها
۴. قرار دادن چای کیسه‌ای روی چشم‌های خسته
۵. برای با طراوت کردن موها، آن‌ها را با پودر تالک برس بکشید.
۶. برای داشتن پاهایی نرم، با جوراب‌های پر از مرطوب کننده بخوابید.
۷. نیشگون گرفتن گونه‌ها برای داشتن سرخی طبیعی
۸. پاها را با نرم کننده مو اصلاح کنید.
۹. آب لیمو برای هایلایت موها
۱۰. نوشیدن مقدار زیادی شیر
۱۱. قرار دادن خمیر دندان روی نیش حشرات
۱۲. قرار دادن لاک ناخن در یخچال
۱۳. مالیدن جوش شیرین روی دندان‌ها برای سفیدتر کردن آن‌ها
۱۴. زدن وازلین به ابرو
۱۵. زدن رژ لب روی گونه در زمانیکه رژ گونه ندارید
۱۶. آبکشی نهایی موها با سرکه
۱۷. روی برس مو، عطر اسپری کنید.
۱۸. پدیکور ماهی
۱۹. قرار دادن قاشق چای‌خوری سرد روی چشم‌ها برای کاهش ورم چشم
۲۰. استفاده از عسل به عنوان ماسک صورت
۲۱. به جای کوتاه کردن ناخن‌های شکسته شده، به آن چسب قطره‌ای بزنید.
۲۲. صورت‌تان را با آب گرم که به آن گیاهان تازه اضافه شده، بخور دهید.
۲۳. استفاده از وازلین برای صاف کردن موهای وزدار
۲۴. قبل از استفاده از فرمژه، آن را گرم کنید.
۲۵. برای جلوگیری از چین و چروک صورت، به پشت بخوابید.
۲۶. برای لایه برداری، به صابون‌تان شکر اضافه کنید.
۲۷. موها را با آبجو آبکشی کنید.
۲۸.برای صاف کردن موی بلند،آن را اتو بکشید(قبل از اینکه اتوهای مو اختراع شوند).
۲۹. برای سفید کردن نوک ناخن‌ها، از آب لیمو استفاده کنید.
۳۰. مداد ابرو، مداد چشم و رژ لب‌ها را در یخچال نگه دارید.
۳۱. ریختن شیر در وان یا روی پوست
۳۲. برای براق کردن موها، روی آن‌ها تخم مرغ زده شده بمالید.
۳۳. برای خلاص شدن از شر لکه‌های برنزه کف دست، از خمیر دندان سفید کننده استفاده کنید.
۳۴. برای درخشان کردن پوست، یک قطره سرم را با فونداسیون مخلوط کنید.
۳۵. برای کاهش چین و چروکها و آکنه،یک قالب یخ را روی صورتتان ماساژ دهید.
۳۶. برای خشک شدن ریمل روی مژه‌هایتان، از باد سرد سشوار استفاده کنید.
۳۷. خوابیدن روی روبالشی ابریشمی به منظور کاهش چین و چروک‌ها
۳۸. ریختن سس کچاپ گوجه فرنگی روی موها برای برگرداندن (معکوس کردن) رنگ مو
۳۹. ریختن روغن نارگیل و کدو تنبل روی موها برای افزایش رطوبت آن
۴۰. استفاده از قهوه به عنوان یک اسکراب بدن برای مبارزه با سلولیت
۴۱. آووکادو را له کنید (به شکل خمیر در آورید) و به عنوان اسکراب بدن از آن استفاده کنید.
۴۲. برای اینکه سینه‌ها بزرگتر به نظر برسند، دوش آب سرد بگیرید.
۴۳. یک کپسول روغن گل مغربی را بترکانید و برای بهود سریع‌تر لکه‌ها، روی آن‌ها بمالید.
۴۴. برای کاهش برافروختگی گونه‌ها از آنتی هیستامین استفاده کنید.
۴۵. برای خلاص شدن از شر کک و مک، توت فرنگی تازه را روی صورت‌تان بمالید.
۴۶. برای افزایش درخشش مو و بهبود رنگ آن، از آب قره قاط استفاده کنید.
۴۷. برای افزایش ضخامت لب، به برق لبتان روغن نعناع اضافه کنید.
۴۸. برای بی رنگ کردن موهای صورت، مخمر آب جو را با آب مخلوط کنید.
۴۹. برای یک آرایش چشم دودی، روی قلم موی آرایش‌تان، دوده‌ی یک کبریت سوخته را بمالید.
۵۰. اسپری کردن لیموناد روی موهای مرطوب برای فیکس کردن مو و حالتش

The post 50 راز زیبایی برای زنان appeared first on آلامتو.

آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 256 تاريخ : يکشنبه 29 آذر 1394 ساعت: 10:24

کالری سوزی ورزش شنا Swim-Fast

کالری سوزی ورزش شنا Swim-Fast

بر اساس گزارش‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، شنا یکی از برترین انواع ورزش‌هاست. اینکه شنا یک ورزش محبوب است، اتفاق غافلگیر کننده‌ای نیست، چرا که شنا فواید سلامتی بیشماری دارد، بعلاوه یک فعالیت خوب برای سوزاندن کالری نیز محسوب می‌شود. این که دقیقا با شنا کردن چقدر کالری می‌سوزانید، بستگی به سبک شنایی که انتخاب می‌کنید و وزن شما دارد.

همچنین بخوانید :

شنای عمومی

اگر می‌خواهید استخر بروید اما بنا نیست مدام عرض و طول را به سبک خاصی شنا کنید،هنوز هم بدنتان کالری می‌سوزاند. بر اساس مطبوعات سلامت هاروارد، اگر وزنی معادل ۵۷ کیلوگرم داشته باشید، در ۳۰ دقیقه شنای عمومی، ۱۸۰ کالری خواهید سوزاند. اگر وزنتان ۷۰ کیلوگرم باشد، می‌توانید انتظار داشته باشید ۲۲۳ کالری بسوزانید. اگر هم ۸۴ کیلو هستید، مصرف انرژی‌تان تا ۲۶۶ کالری افزایش پیدا خواهد کرد.

شنای کرال پشت

اگر ریلکس کردن در آب را رها کنید و بصورت جدی به یک سبک خاص شنا کنید، بیشتر از حالت قبل کالری خواهید سوزاند. اگر وزنتان ۵۷ کیلوگرم باشد و بصورت کرال پشت شنا کنید، ۲۴۰ کالری در ۳۰ دقیقه می‌سوزانید. اگر وزنتان معادل ۷۰ کیلوگرم باشد، ۲۹۸ کالری و اگر ۸۴ کیلو باشید، ۳۵۵ کالری انرژی مصرف خواهید کرد.

مطلب مرتبط:  ۶ عادت افراد چاق

شنای قورباغه یا پا دوچرخه

چه پا دوچرخه بزنید و چه به سبک قورباغه شنا کنید، بیشتر از دو حالت قبلی انرژی مصرف خواهید کرد. ۳۰ دقیقه فعالیت در آب به یکی از این دو سبک، برای یک فرد ۵۷ کیلویی ۳۰۰ کالری در ۳۰ دقیقه مصرف خواهد کرد. اگر ۷۰ کیلو باشید، ۳۷۲ و اگر ۸۴ کیلو وزنتان باشد، ۴۴۴ کالری می‌سوزانید.

شنای پروانه یا کرال

چه کرال و چه پروانه شنا کنید، قطعا می‌توانید انتظار سوزاندن میزان بیشتری کالری داشته باشید. برای فردی با ۵۷ کیلو وزن، هر یک از این دو شنا ۳۳۰ کالری در ۳۰ دقیقه انرژی مصرف خواهد کرد. برای فردی با ۷۰ کیلوگرم وزن، ۴۰۹ کالری و در وزن ۸۴ کیلوگرم نیز ۴۸۸ کالری انرژی خواهد سوخت.

The post میزان کالری سوزی در انواع شنا چقدر است؟ appeared first on آلامتو.

آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 246 تاريخ : يکشنبه 29 آذر 1394 ساعت: 9:14

طرز تهیه سالاد والدورف

طرز تهیه سالاد والدورف

سالاد یکی از سالم ترین مواد غذایی است که کالری کمی دارد، البته اگر سس زیادی را همراه با آن مصرف نکنید؛ طرز تهیه سالاد خوشمزه دیگری را برای شما عزیزان مجله آشپزی آماده کرده‌ایم.

مواد لازم :

  • نصف فنجان سس مایونز
  • یک قاشق غذا خوری شکر سفید
  • یک قاشق چای خوری آب لیمو
  • یک هشتم قاشق چای خوری نمک
  • سه عدد سیب پوست کنده و خرد شده
  • یک فنجان کرفس نازک
  • نصف فنجان گردو خرد
  • نصف فنجان کشمش

طرز تهیه :

سس مایونز ، شکر ، آب لیمو ، و نمک را درون یک کاسه متوسط ریخته و به هم می‌زنیم تا کاملا یک دست شود.

سیب ، کرفس ، گردو و کشمش را نیز در یک کاسه ریخته و در زمان استفاده سس را اضافه می‌ کنیم. سالاد را در یخچال قرار می‌دهیم تا خنک شود سپس آنرا سرو میکنیم.

The post دستور تهیه سالاد والدورف appeared first on آلامتو.

آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 235 تاريخ : يکشنبه 29 آذر 1394 ساعت: 7:30

تفکرات سمی toxic

تفکرات سمی toxic

زندگی یک چالش است. هرطور به آن نگاه کنید، همیشه موانعی وجود خواهدداشت که باعث می‌شوند فرد قوی‌تر و بهتری شوید.

در میان این موانع، خیلی آسان است که قدم در راه خود دلسوزی بگذاریم، یعنی باور کنیم واقعا دنیا علیه ما است. و چون بسیاری از آدم‌ها در حالت "خود دلسوزی" قرار دارند، شاید به نظر برسد این روش زندگی قابل قبول است.

متاسفانه، حالت خود دلسوزی زندگی آدم‌ها را ویران می‌کند. وقتی چنین حالتی دارید، خود-مخرب می‌شوید چون ذهن‌تان همیشه پر از افکار منفی است که فکر می‌کنید عادی هستند. طبیعتا، چون شما فکر می‌کنید این عادی است، به ندرت آگاه هستید که دارید زندگی‌تان را ویران می‌کنید.

در ۲۰۰۷، وقتی به قدرت افکار-مثبت و منفی- پی‌بردم، زندگی‌ام برای همیشه تغییر کرد. در واقع، زندگی‌ام به حدی تغییر کرد که در ۲۰۰۹ شرکتی را به نام ولثی مایندسِت آغاز کردم. شعار شرکت این بود: "ثروتمندی با ذهنیت‌تان آغاز می‌شود."

من از طریق شرکت ولثی مایندسِت و ران فور ولث با آدم‌های زیادی کار کردم. ران فور ولث وبلاگی است که در آن محتواهایی درباره‌ی "اداره‌ی یک زندگی پرثمر" منتشر می‌کنم.

درنتیجه، درباره‌ی تاثیر افکار مثبت و منفی مطالعه کرده‌ام و آنها را شخصا تجربه کرده‌ام و در دیگران دیده‌ام.

امیدوارم در این مطلب بتوانم افکار منفی رایجی را به اشتراک بگذارم که احتمالا می‌توانند زندگی‌تان را ویران کنند. هم‌چنین می‌خواهم راه‌کارهایی را ارائه کنم که کمک خواهدکرد تفکر منفی را عوض کنید تا بتوانید مسیر افکارتان را از نو شکل دهید.

۱. "زندگی منصفانه نیست" از شما یک قربانی می‌سازد

هیچ‌کس به ما قول یک زندگی بی‌دردسر را نداده‌است. و با این وجود، ‌هروقت زندگی موقتا به ما روی خوش نشان نمی‌دهد، به سرعت می‌گوییم زندگی چه‌قدر غیرمنصفانه است.

زندگی خیلی هم منصفانه است، اما درصورتی که الگوی باورهای‌مان را کاملا دگرگون کنیم.

هدف بیش‌تر ضربه‌هایی که در زندگی می‌خورید، ‌این است که به سرنوشت‌تان دست پیدا کنید. از آنها استفاده کنید تا بهترین فرد ممکن شوید.

فکر و اقدام غیرسمی: زندگی منصفانه است و من باید از موانع استفاده کنم تا یاد بگیرم و رشد کنم.

۲. "تقصیر دیگران است" از شما فردی غیر مسئول می‌سازد

آیا تا به حال با آدم‌هایی برخورد داشته‌اید مه هرگز مقصر نیستند؟

تمام احساسات و وقایع منفی زندگی‌شان به خاطر به دیگران است. برای آنها شانه خالی کردن از مسئولیت آسان‌ترین گزینه است. اگر تقصیر همسرشان نباشد، تقصیر رییس استو اگر تقصیر رییس نباشد، تقصیر دوستان است. اگر تقصیر دوستان نباشد، تقصیر هم‌کاران یا همسایه است.

فکر و اقدام غیرسمی: من باید مسئولیت کامل تمام اقدام‌ها و برآیندهای زندگی‌ام را بپذیرم.

۳. "من با محرومیت بزرگ شدم" نمی‌گذارد یک متفکر آینده‌گرا باشید

نقطه‌ی آغاز ما هرگز شبیه دیگری نیست. و معنی‌اش این نیست که زندگی غیرمنصفانه است.

این‌که شخصی نقطه‌ی آغاز بهتری در زندگی داشته‌است صرفا دلیل نمی‌شود در پی آن "امتیاز" هیچ مشکل و چالشی نداشته‌باشد.

واقعیت این است که همه‌ی ما موانعی داریم که باید از آنها بگذریم- مهم نیست زندگی را از چه نقطه‌ای آغاز کرده‌ایم. صراحتا، ‌نقطه‌ی آغاز بی‌اهمیت است. سفر زندگی‌تان و مقصد نهایی‌تان چیزی است که اهمیت دارد.

فکر و اقدام غیر سمی: زندگی یک موهبت است و من بی‌توجه به نقطه‌ی آغازم از موانع عبور می‌کنم.

۴. "شکست برابر است با درماندگی" پیش‌رفت‌های غیرمنتظره‌تان را محدود می‌کند

شما در زندگی شکست خواهید خورد. چه در مدرسه، چه کار، ‌چه کسب‌وکار- شما می‌کوشید بعضی کارها را انجام دهید و این کوشش منجر به شکست می‌شود.

متاسفانه، ما نمی‌دانیم سهم‌مان از شکست چه‌قدر است. اگر می‌دانستیم خیلی خوب بود، ولی نمی‌دانیم، و این حقیقت ماجرا است.

شما باید بدون توجه به شکست، ‌از اشتباهات‌تان درس بگیرید و به کوشش ادامه دهید. شاید گاهی سخت باشد، یعنی باید یک حرفه، پروژه‌ی خاص، یا کسب‌وکار پرریسک را کاملا رها کنید و چیزی جدید را امتحان کنید.

در نهایت، باید به یاد داشته‌باشید تنها زمانی "درمانده" می‌شوید که از کوشش دست بکشید. شکست در قلمرو موفقیت قرار دارد.

فکر و اقدام غیرسمی: من از اشتباهات و شکست‌های‌ام درس می‌گیرم ولی هرگز از کوشش دست نمی‌کشم.

۵. "طوری زندگی کن انگار فردایی نیست" شما را نابود می‌کند

شاید این جذاب به‌نظر برسد، اما بلیتی به مقصد خود-نابودی است. هیچ‌کس زندگی کسالت‌آور را دوست ندارد. ولی این‌که طوری زندگی کنیم انگار فردایی نیست، حماقت محض است.

آن‌چه ماه‌ها یا سال‌ها قبل انجام داده‌اید تعیین کننده‌ی امروزتان است. اقدام‌های امروزتان تعیین کننده‌ی آینده‌تان(فردا) است.

فکر و اقدام غیرسمی: من هرروز مسئولانه زندگی می‌کنم چون سبک زندگی امروزم تعیین کننده‌ی آینده‌ام است.

۶. "من روابط خوبی ندارم" خود-متعهدی را محدود می‌کند

شناختن آدم‌های مناسب در موقعیت‌های مناسب مانند طلا است.

چیزی که اغلب از آن غافل می‌شویم این است که طلا یک فرآیند تصفیه‌ی کامل را تحت دما و فشار طی می‌کند تا به ارزش بهینه‌ی خود می‌رسد.

به همین ترتیب، نعمت‌ها، ‌مهارت‌ها، استعدادها، درست‌کاری، و شخصیت‌تان باید فرآیند سخت آزمون‌های زندگی را طی کند تا بتوانید به روابط اتکا کنید.

اگر نتوانید در زندگی آدم‌ها ارزش‌افزایی کنید، روابط و آدم‌ها آشنا در موقعیت‌های مناسب هیچ ارزشی نخواهندداشت. به همان اندازه مهم است بدانید اگر درست‌کاری یا شخصیت نداشته‌باشید، روابط هیچ ارزشی نخواهندداشت.

همه‌ی این‌ها را تصفیه کنید و روابط شما را به جایی می‌رسانند که حتی فکرش را نمی‌کردید.

فکر و اقدام غیرسمی: من اول به خودم متعهد می‌شوم و مهارت‌ها، نعمت‌ها، استعدادها، درست‌کاری، و شخصیت‌ام را تصفیه می‌کنم و بعد روابط کمک‌ام می‌کند به جاهای بالاتر برسم.

۷. "اگر یک روز در بخت‌آزمایی برنده شوم..." توهم موفقیت یک‌شبه را به وجود می‌آورد

می‌دانم احتمالا دارید می‌پرسید: "کجای این تفکر منفی است؟"

ایراد قمار، و به‌ویژه بخت‌آزمایی، این است که بذر "موفقیت یک‌شبه" را می‌کارد. چیزی به مفهوم "موفقیت یک‌شبه" وجود ندارد. موفق شدن سال‌ها طول می‌کشد. زندگی فرآیندی است که از ورودی و خروجی تشکیل شده‌است.

متاسفانه، پژوهش‌ها نشان داده‌اند بیش‌تر آدم‌هایی که در بخت‌آزمایی برنده می‌شوند، ‌در نهایت در اوضاع بدتری قرار می‌گیرند. چرا؟ چون برای حفظ آن‌چه برده‌اند، مهارت‌های لازم را ندارند.

فکر و اقدام غیرسمی: من باید هوشمندانه و پرتلاش کار کنم تا زندگی به من پاداش مناسب و فراوان بدهد.

۸. "آدم‌ها پشت سر من حرف می‌زنند" روی تمرکزتان تاثیر منفی دارد

دیدن این همه آدم که از حرف‌های دیگران درباره‌شان، دچار پارانویا شده‌اند خیلی ناراحت‌کننده است. در نیتجه، اعتماد به‌نفس‌شان خیلی پایین است. آنها خودشان نکوهش می‌کنند و بیش‌تر انرژی‌شان صرف این می‌شود که "مراقب اطراف‌شان باشند" تا متوجه "دشمنان" یا "خراب‌کاری‌های" احتمالی باشند.

نکته‌ی اصلی این است: چه خوب عمل کنید چه بد، آدم‌ها همیشه حرف می‌زنند. فراموش کنید آدم‌ها پشت سرتان چه می‌گویند و روی عملکردتان تمرکز کنید.

فکر و اقدام غیرسمی: من باید روی زندگی پرثمر تمرکز کنم، مهم نیست آدم‌ها پشت سرم چه می‌گویند.

۹. "من آن‌قدرها خوب نیستم" نعمت‌ها، استعدادها، و مهارت‌های‌تان را تباه می‌کند

همه‌ی ما نعمت‌ها، استعدادها، و مهارت‌هایی داریم. مسئولیت ما این است که آنها را شناسایی کنیم و دائم بهبود ببخشیم تا بتوانیم در زندگی آدم‌های دیگر ارزش‌افزایی کنیم.

هر کسی بگوید "من آن‌قدرها خوب نیستم" مزخرف گفته‌است. مشکل اصلی این است که بسیاری از آدم‌ها انرژی زیادی را صرف موفقیت در حوزه‌هایی می‌کنند که در آن استعداد یا مهارتی ندارند. ما به حدی رقابت‌پذیر شده‌ایم که اغلب یادمان می‌رود راه خودمان را برویم.

فکر و اقدام غیرسمی: من باید مهارت‌ها و استعدادهای‌ام را بشناسم و راه سرنوشت خودم را بروم.

۱۰. "غیرممکن است" ما را از موفقیت در اهداف خارق‌العاده بازمی‌دارد

نلسون ماندلا، یکی از انقلابیان ضد آپارتاید، روزی گفت: "هرچیزی تا زمانی که انجام نشده‌است غیرممکن به نظر می‌رسد."

دست یافتن به موفقیت‌های بزرگ مثل آب خوردن نیست، مستلزم تعیین هدف، تلاش سازمان‌یافته و هوشمندانه است و برای این‌که تلاش‌های عادی و ورودی‌های‌تان تبدیل به موفقیت‌های خارق‌العاده شوند، ‌باید خودمان را باور داشته‌باشیم.

فکر و اقدام غیرسمی: من اهداف زندگی‌ام را تعیین می‌کنم و باور لازم را ایجادمی‌کنم تا تلاش سخت و هوشمندانه‌ام به موفقیت‌های خارق‌العاده تبدیل شود.

در پایان، بیش‌تر آدم‌های جامعه گرفتار "حالت سمی" هستند. درنتیجه، بیش‌تر تفکرهای سمی عادی به حساب می‌آیند.

من واقعا امیدوارم این مقاله کمک‌تان کند افکار سمی جزیی را، که می‌توانند زندگی‌تان را ویران کنند، شناسایی کنید. از آن مهم‌تر، امیدوارم افکار غیر سمی پیشنهادی بتوانند کمک‌تان کنند از آین حالت خلاص شوید تا در زندگی‌تان به موفقیت و فراوانی دست بیابید.

The post 10 تفکر سمی که مانع رسیدن به موفقیت است appeared first on آلامتو.

آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید...
ما را در سایت آموزش آشپزی و مطالب جالب جدید دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان ash بازدید : 278 تاريخ : يکشنبه 29 آذر 1394 ساعت: 5:30